آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ساعت ۲۳:۳۸

از رشته کوه زیبای کوه آراگاتس تا پارک ملی شیکاهو در جاذبه های دیدنی در کشور ارمنستان

ارمنستان کشوری کوچک با طبیعی زیبا و کوهستانی و تاریخی کهن است . به گفته برخی تاریخ دانان این کشور توسط یکی از نوادگان نوح پیامبر پایه‌گذاری گردید . این سرزمین نخستین مکانی بوده که برای اولین بار و به طور رسمی به دین مسیحیت گرویده است .
از رشته کوه زیبای کوه آراگاتس  تا پارک ملی شیکاهو   در جاذبه های دیدنی در کشور ارمنستان,

 

سفر با تور ارمنستان با جاذبه های دیدنی و فراموش نشدنی بسیار خاطره انگیز خواهد بود  . به خصوص در سالهای اخیر ارمنستان مقصد گردشگری پر طرفدار ایرانیان محسوب می گردد که با صرف هزینه های نسبتا پایین و مسافت کوتاه در دسترس است. 

در ادامه قد داریم برخی از جاذبه های دیدنی شهر را به اختصار شرح دهیم تا راهنمایی مناسبی برای سفر به ارمنستان باشیم :

پارک ملی شیکاهو 

به گزارش سفر باتو ، پارک ملی شیکاهو و دشت‌های بکر و بسیار دیدنی اش به یکی از زیباترین مناطق طبیعت‌گردی در ارمنستان تبدیل شده است . در پارک حفاظت شده ملی شیکاهو با قسمتهای برخورد خواهید کرد که بسیار بکر و دور از دسترس بوده و گاهی حیوانات وحشی و کمیابی نظیر پلنگ، بز کوهی، خرس و مار در آن رویت شده است . 

در این پارک بیش از هزار و صد گونه‌ی گیاهی منحصر بفرد وجود دارد که در حدود هفتاد نوع از آن در کتاب قرمز ارمنستان ثبت گردیده است. این میراث گران‌بهای طبیعی یکی از بکرترین نقاط زمین است. 

رشته کوه زیبای کوه آراگاتس 

این رشته کوه مقصد بسیاری از کوهنوردان است که مناظر دیدنی و طبیعت وصف نشدنی دامنه های اطراف آن محل مناسبی برای گردش یکروزه است  . گفتنی است این قله آتشفشانی خاموش است که اطراف آن‌را چهار قله فرا گرفته‌ است . همچنین در این منطقه رصدخانه اخترفیزیک بیوراکان قرار گرفته که بازدید از آن بسیار اموزنده و سرگرم کننده خواهد بود.

صومعه نوراوانک ، صومعه‌ی نو

در ارمنستان بناهای تاریخی متعدد و علی الخصوص صومعه و کلیساهای باشکوه به چشم می خورد که اغلب به ‌واسطه سابقه‌ی طولانی حضور دین مسیحیت در آن به وجود آمده است .  

صومعه نوراوانک با معماری بسیار زیبا و مناظر طبیعی بکر و خیره کننده در اطراف خود به یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر تبدیل شده است . این مکان تاریخی در گذشته بعنوان یکی از مراکز مهم مذهبی فرهنگی ارامنه محسوب می‌شد. 

 

دریاچه آرپی 

دریاچه زیبای آرپی با آبهای بسیار زلال و طبیعت دل انگیز در ارتفاع ۲۰۲۵ متری از سطح دریا واقع شده است . دریاچه آرپی با مناظر دیدنی و بکر مکان مناسبی برای سپری نمودن روزی به دور از هیاهوی شهری است . آب دریاچه در ماه‌های سرد سال از یخ پوشیده شده و منظره‌ای آن بسیار دیدنی است و البته بهترین زمان برای بازدید از آن فصول گرم سال است . 

 

وانادزور ، شهری پر جاذبه

این شهر کوچک اما جالب و دیدنی در شمال کشور ارمنستان قرار دارد و بازدی از آن بسیار لذت بخش و دیدنی خواهد بود. سراسر این شهر پر شده از داچاهای(کلبه های تابستانی کوچک) زیبا که اقامت در ان لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود.

قلعه امبرد و کلیسای استوتساتسین 

این بنای تاریخی و بسیار باشکوه شمال ارمنستان و بر ‌روی ارتفاعات کوههای  آراگاتس قرار گرفته است . قدمت این قلعه به عصر برنز باز می گردد و حدود چهار قرن بعد از آن بنای کلیسای استوتساتسین

در کنار آن ساخته شد . این مکان دیدنی با طبیعتی خیره کننده جزو جاذبه های پر طرفدار در کشور ارمنستان محسوب می گردد . 

 

رصدخانه کاراهونج 

رصد خانه باستانی کاراهونج در جنوب ارمنستان واقع است و یکی از کهن‌ترین رصدخانه‌های جهان محسوب می گردد . که بازدید از آن برای تاریخ دانان و باستان شناسان بسیار با اهمیت است 

صومعه خور ویراپ ، تاریخی و زیبا

صومعه باستانی خور ویراپ بخشی از مجموعه کلیسای حواری است که در دشتهای زیبای آرارات قرار گرفته است.  و درست در منطقه مرزی ارمنستان و ترکیه واقع است. به عقیده باستان شناسان این اثر در زمان اشکانیان بنا شد. 

شهر تاریخی دوین

این شهر تاریخی در قرون وسطی پایتخت کشور ارمنستان محسوب می شد که با وجود آثار تاریخی منحصر بفرد نظیر کلیسای جامع سنت گریگور به یکی از شهر های پرطرفدار و دیدنی تبدیل شده است .

گیومری و هزاران نام

این شهر زیبا با معماری منحصر بفرد و دیدنی یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ارمنستان است که در طول تاریخ  نام‌هایی متعددی بر آن گذاشته شده است. گشت و گذار از این شهر و دیدنی چهره هزار رنگ آن که بر گرفته از حکمرانی حکومت های مختلفی است بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. 

کلیسای گغارت ، میراث خاندان آل زاکاریان

گغارت به معنای نیزه است و کلیسایی باستانی گغارت با معماری باشکوه و شگفت انگیز در دل صخره ها جا گرفته و دور تادور آن را مناظر زیبای کوهستانی احاطه نموده است.

گفتنی است این کلیسا در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفته است.

شهر جرموک و مراکز آب‌درمانی

شهر زیبای جرموک با مناظر زیبای طبیعی و همچنین چشمه های آب گرم بسیار پر طرفدار است . 

شما در سراسر این شهر  مراکز آب‌درمانی را خواهید دید که سپری نمودن ساعاتی در آن سبب کسب آرامش و سلامتی خواهد بود. 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین