آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ساعت ۱۸:۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین:

کارگاه گلاب گیری و تهیه اسانس در اسفراین راه اندازی می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین گفت: در آینده نزدیک مراحل ساخت و راه اندازی کارگاه گلاب گیری و تهیه اسانس نیز توسط یکی از باغداران گل محمدی در شهرستان آغاز خواهد شد تا زنجیره تولید، فرآوری و ارزش افزوده این محصول در همین شهرستان انجام شود.
کارگاه گلاب گیری و تهیه اسانس در اسفراین راه اندازی می شود,

به گزارش سپهرآیین فائزه تاج آبادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین در حاشیه بازدید از برداشت گل از مزارع گل محمدی شهرستان گفت:با توجه به سیاستهای کلی و برنامه های میان مدت و بلند مدت جهاد کشاورزی شهرستان ، توسعه ،ترویج و کشت محصولات کم آب طلب از جمله گل محمدی،پسته،زعفران،گیاهان دارویی و ... در دستور کار قرار گرفته است.

 تاج آبادی افزود: در همین راستا در سنوات اخیر تاکنون ۵۰ هکتار گل محمدی در شهرستان کشت شده که ۳۱ هکتار آن بارده شده و در سال جاری نیز توسعه آن جزء اولویتهای مدیریت است.

وی گفت : میزان مصرف کم آب، زودبازده بودن طرح و برگشت سریع سرمایه،بالابودن عملکرد در مقایسه با سایر محصولات کم آب طلب، سازگاری با شرایط اقلیمی شهرستان،کم آفت بودن و در نهایت افزایش سطح درامد کشاورزان از مزایای کشت گل محمدی است.

وی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک مراحل ساخت و راه اندازی کارگاه گلاب گیری و تهیه اسانس نیز توسط یکی از باغداران گل محمدی در شهرستان آغاز خواهد شد تا گلکاران دغدغه ای بابت  فروش گل نداشته باشند و زنجیره تولید، فراوری و ارزش افزوده این محصول در همین شهرستان شکل گیرد.

انتهای پیام /حسن آبادی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین