آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۱۳ - ساعت ۱:۲۷
خطیب نماز جمعه اسفراین عنوان کرد:

تقدیر از فعالیت های شهرداری و شورای اسلامی/دهیاران تعارف را کنار بگذارند

خطیب نماز جمعه اسفراین با اشاره به کارکرد و عملکرد شهرداران و دهیاران که عصاره کارآمدی اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای خود هستند، اظهار کرد : دهیاران تعارف را کنار بگذارند و ما خواستار کمک و حمایت دهیاران به مسئولین هستیم .
  تقدیر  از فعالیت های شهرداری و شورای اسلامی/دهیاران تعارف را کنار بگذارند,

به گزارش پایگاه خبری سپهرآیین ، حجت الاسلام محمدیان،  امام جمعه اسفراین  در خطبه های نماز جمعه ۱۳ تیر با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام  ،در بحث تقوا پیشگی و تقوا با بیان اینکه ، فرهنگ کریم و کریمان همان فرهنگ رضوی است گفت: که همه ما نیز باید خود را متصف به اوصاف آنان کنیم یعنی متخلق به اخلاق و فرهنگ کریمان و فرهنگ رضوی شویم. 
خطیب نماز جمعه اسفراین اظهار داشت: اولین مشخصه کریم و کریمان این است  که ارزیابی و تراز بندی دین خود را به کرم و بخشش و سخاوت می دانند،که الحمدلله در بین مردم ما علامت هایی دیده شده است مثل تلاش مردم در ۸ سال دفاع مقدس و همچنین در بروز سیل ها و زلزله ها و یا در ایام کرونایی کمک های مومنانه و  مردمی را میبینیم و علامت هایی خوب زیبایی است اما به نقطه مطلوب رسیدن هنوز جای کار دارد.

محمدیان در ادامه اینگونه بیان کرد: دومین وصف از اوصاف کریمان که خود را متصف به اخلاق رضوی می دانند این است که مختار زبان خویش هستند ، یعنی زبان ش در اختیار خودش باشد نه در اختیار شیطان باشد .همانطور که محققان تا به امروز گناهانی که به وسیله زبان صورت می گیرد ۱۹۰ گناه شمرده اند که از جمله آنها میتوان اظهارنظر های نا به جا نسبت به دین مبین اسلام را نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در خطبه دوم ضمن گرامیداشت همه مناسبت ها و گرامیداشت ها این ایام و همچنین تبریک میلاد امام رضا علیه السلام،  اظهار کردند : در آستانه روز قلم ، و روز شهرداری و دهیاری و روز مالیات و همچنین روز ادبیات کودک و نوجوان قرار داریم .

وی در ادامه در خصوص شهرداری ها و دهیاری ها با بیان اینکه رویکرد، کارکرد و عملکرد شهرداران و دهیاران عصاره کارآمدی اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای خود هستند، اظهار کرد: از کارنامه مهندس محسن لعل قادری شهردار اسفراین که برای دومین بار سکان مدیریت شهری را به دست گرفته است، ابراز رضایت می کنم.

محمدیان در ادامه ضمن تشکر از زحمات شهردار اسفراین درخواستی نسبت به  ساخت و سازها داشتند و خواستار رونق  ساخت سازها شدند که به این وسیله دیگر شغل ها نیز رونق بگیرد . 
خطیب نماز جمعه اسفراین در ادامه با گلایه از قیمت های خانه و زمین در اسفراین افزود : متاسفانه میبینیم که قیمت ها در سطح تهران و شهرهای بزرگ است و واقعا کسی پیگیر این موضوع نیست که این قیمت ها چگونه انقدر بالا می باشد. 

وی همچنین ضمن تشکر و قدر دانی از مسئولین شهرستان بابت پیگیری و رفع مشکل  آب برخی از روستا ها گفت: ان شاءالله بزودی مشکل اب بقیه روستا ها نیز مرتفع گردد و خواهشمندیم از همه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها که به کمک مسئولین بیایند. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در ادامه با بیان اینکه در برخی از روستاها مشخص شده است که لوله کشی هایی قبل از انشعاب کنتور اب شده و مشغول آبیاری باغات هستند که ضمن حرام بودن این کار  و حق الناس بودن ، از همه اعضای شوراهای اسلامی روستا ها و همچنین دهیاران خواست که منافع شخصی و همچنین تعارف و هوای هم روستایی بودن داشتن را کنار گذاشته و این افراد  به مسئولین مربوطه معرفی شده تا پیگیری های لازم صورت گیرد .

ریس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اسفراین ، تذکری نیز در باب زاد و ولدها در کشور و همچنین جمعیت کشور که در آینده ای نه چندان دور ، جامعه ای پیر محسوب میشویم داد و گفت :در ۲۰ سال آینده جمعیت کشور ما پیر و انسان کارآمد نداریم ، و به راحتی تمام ذخایر و منابع و شغل و... تقدیم بیگانگان میشود.  

قدیر محمدیان در ادامه افزود : آن دسته از زوجین که توانایی تربیت و اداره چند فرزند را دارند اما از تک فرزندی کوتاه نمی آیند،  همچنین مسئولین و دولتمردان  و نمایندگان مجلس که برای حمایت از فرزند اوری هیچ گونه تشویق نمیکنند و برنامه ریزی نمیکنند و به نوعی کوتاهی میکنند،  صاحبان خانه ها و کارفرمایان که به نوعی در نوع برخورد با افراد بچه دار و عیال وار کوتاهی میکنند ،که زوجین جامعه با این مشکلات  تصمیم به تک فرزندی میگیرند قطعا در آینده جزو خائنین جامعه محسوب میشوند زیرا که به دست خود یک کشور شیعه را به نابودی می کشانند و باعث کاهش زاد و ولد در جامعه اسلامی میشوند ‌.

محمدیان در پایان با اعلام ننگ بر کسانی که تمام خرابکاری های حزبی و... خود را به پای رهبر معظم انقلاب می نویسند، دوری از فرهنگ اشرافی گری را از همه مردم و مسئولین خواستار شد.

انتهای پیام / س ح

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین