آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ساعت ۲:۲۰
خطیب نماز جمعه اسفراین عنوان کرد:

بی حجابی ریشه در ضعف ایمان دارد

امام‌جمعه اسفراین گفت: پدیده شوم بد حجابی و بی حجابی ریشه در ضعف ایمان و همچنین ریشه در توطئه استکبار جهانی دارد.
بی حجابی ریشه در ضعف ایمان دارد,

به گزارش پایگاه خبری سپهرآیین ، حجت الاسلام محمدیان،  امام جمعه اسفراین  در خطبه های نماز جمعه۲۰ تیرماه ضمن توصیه به تقوای الهی و پرهیز از گناه و رفتن به سمت خوبیها اظهار کرد:  در بحث تقوا پیشگی نیاز به یکسری مراقبتها و احتیاط ها است که اولین مورد در بحث عفاف و حجاب باید دقت کرد و بدانیم این است که حجاب مطالبه خداوند است و منکر حجاب کافر محسوب می شود، همانطور که در قرآن نیز آمده است مخاطب اصلی بحث حجاب قبل از اینکه بانوان باشند آقایان هستند.

محمدیان در ادامه دومین مورد که در بحث عفاف و حجاب و تقوا پیشگی که می شود بیان کرد را غفلت از از حجاب دانست و اظهار کرد:این بدان  معنی است رونق گرفتن هوسرانی و چشم چرانی و یا توسعه فساد و فحشا است.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در خطبه دوم نماز جمعه  ضمن گرامیداشت و مهم بودن همه مناسبت ها و رویدادها افزود: در آستانه روز زیارتی علی بن موسی الرضا علیه السلام و سالروز سرکوب خونین قیام بر علیه کشف حجاب آن هم در مسجد گوهرشاد توسط رضاخان و روز ملی عفاف و حجاب و همچنین در آستانه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان و روز بهزیستی و تامین اجتماعی قرار داریم.

وی در ادامه با توجه به این مناسبت ها بیان کرد :پدیده شوم بد حجابی و بی حجابی ریشه در ضعف ایمان و همچنین ریشه در توطئه استکبار جهانی دارد.
قدیر محمدیان همچنین با اشاره به این پدیده شوم افزود: متاسفانه تا به امروز این پدیده بانی گناهان بسیار زیادی در جامعه ایران اسلامی ما شده است و در بارزترین این موارد همین بحث فحشا و فروپاشی بسیاری از خانواده ها می باشد.

وی در ادامه اینگونه بیان کرد :هر چند که در شیوع این فساد و فحشا بدحجابی در جامعه ایرانی اسلامی میتوان از کم کاری مسئولان، پدران مادران همسران ، ..نیز نام برد ،اما متاسفانه کار به جایی رسیده است که خیلی از افراد فکر می کنند کار از کار گذشته است و این همان باوری است که دشمن می خواهد ما به آن برسیم و ناامید شویم و بدحجاب ها نیز متوجه این ناامیدی شده‌اند و در حال سوء استفاده و با سرعت بالا در حال ادامه دادن این مدل بی حجابی ها میباشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با پاسخ به دو سوال که چه باید کرد ؟ و آیا امیدی به قانونهای دولتی و حکومتی در رابطه با حجاب هست نه؟ اینگونه اظهار کرد: ‏ می‌توان گفت که ما از اقدام جدی حکومتی و دولتی مایوس هستیم اما از طرفی دیگر ما ناامید از لطف خدا نیستیم و ناامید از حرکت های خودجوش مردمی نشدیم و هنوز روزنه های امید هست. 
وی در ادامه اینگونه اشاره کرد :بسیاری از این افراد قبح قضیه را نمیدانند و فکر می کنند حجاب در همین حد است چه اشکالی دارد و سرنا آگاهی متاسفانه رعایت نمی کنند.

قدیر محمدیان امام جمعه شهرستان اسفراین از تمام همشهریان اسفراینی درخواست کرد : که یکبار دیگر به اطلاعیه  ای که از طرف دبیرخانه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر داده شده است مراجعه و مطالعه کنند که در این اطلاعیه تقاضاهایی شده است که از همه می‌خواهیم که به ما کمک کنند.

وی همچنین در رابطه با هنجارشکنانی که کارمند دولت هستند گفت :  حراستی ها در ادارات ورود کنند، شما آیا این پرونده خانم یا آقایی که در بیرون از اداره هنجار شکنی می کند  یکبار مراجعه کرده اید و با او صحبت کرده اید ؟ که رفتار شما با مواردی که در پرونده شما درج شده مطابقت ندارد اما در بیرون می بینیم که هنجارشکنی میکنید .نیاز است تذکر داده شود .
محمدیان در ادامه گفت :   متاسفانه گاهی اوقات می بینیم که نام حراست در ادارات هست اما مترسکی بیش نیستند باید به خود بیایید و برای حل این مسئله کمک کنید.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در پایان گفت : بهره گیری قانون در قبال قانون است، گاهی اوقات نیاز است که دولت کاری انجام دهد مثال اینکه برای استفاده از ماسک گفته است که دولت به کسانی که ماسک نداشته
 باشد خدمات ارائه نمیدهد ؛ اگر قانونی مصوب کند دولت ،که به بدحجابان خدمات ارائه نگردد آیا رعایت نمیشود؟ 

انتهای پیام/ س ح

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین