آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ساعت ۱۶:۵۵

ثبت آیین منادی خوانی رویین در فهرست آثار ملی ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسفراین در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین گفت:منادی خوانی روستای روئین به عنوان یک اثر ناملموس در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد .
ثبت آیین منادی خوانی رویین در فهرست آثار ملی ایران ,

عبدالله سهرابی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسفراین در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین گفت:منادی خوانی روستای روئین به عنوان یک اثر ناملموس در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد .

وی اظهار کرد: در گویش محلی به این آیین " مِنَدی" می گویند که در تمام طول سال و در هر روز  دو بار در نوبت های صبح و عصر برگزار می شود به این طریق که افرادی خاص که دوره جوانی را پشت سر گذاشته اند و عموما از صدای خوش هم برخوردارند و ممکن است گاه موذن مسجد نیز باشند، در هر روز دو بار از طریق مناره مسجد شروع به خواندن اشعاری در مدح رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) می کنند و به این طریق به اهالی روستا خبر می دهند که مراسم سخنرانی عالم روستا در مسجد و هم چنین بساط پذیرایی و شیرینی برپا است.

عبدالله سهرابی افزود:در آیه 193 سوره آل عمران واژه منادی به معنی ندا دهنده و فراخوانده است و منادی خوانی علاوه بر کارکرد تبلیغی و روشنگرانه خود، روح جمعی را تقویت می کند و با ایجاد فضایی صمیمی میان مردم، در حل مشکلات همنوعان بسیار موثر است.

انتهای پیام/حسن آبادی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین