آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ساعت ۲۱:۲
رئیس اداره اوقاف اسفراین خبر داد:

وجود موقفه ای با ۴۸۰ سال قدمت در اسفراین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسفراین از قدیمی ترین موقوفه استان خراسان شمالی در شهرستان اسفراین خبر داد و گفت: موقوفه درویش احمد و درویش محمود قدیمی ترین موقوفه شهرستان است که قدمت آن به ۴۸۰ سال می رسد.
وجود موقفه ای با 480 سال قدمت در اسفراین,

به گزارش سپهرآیین علی‌اکبر حسن‌زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسفراین در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت دهه وقف اظهار کرد: سنت حسنه وقف از ابتدای اسلام با اولین وقف پیامبر اسلام آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد و وقف به عنوان متجلی ترین شیوه خیرخواهی و شیوه انسان دوستی در جامعه اسلامی تبلور پیدا کرده است. 
وی افزود : موقوفات اسفراین از این امر مستثنی نبوده و به خاطر اعتقادات مذهبی شهروندان اسفراینی از گذشته تا به حال سنت حسنه وقف جاری بوده است.

وی گفت: در شهرستان اسفراین تعداد یک هزار و 42 موقوفه ثبت شده است که از این تعداد ۹۷۳ مورد توسط اداره اوقاف و امور خیریه و ۹۵ مورد توسط متولیان اداره می شود.
حسن زاده تصریح کرد: ثبت ۵ مورد وقف جدید در شش ماهه اول امسال به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، شامل ۳ باب منزل مسکونی، آب و اراضی در روستاهای مهرآباد، بکرآباد، شهر صفی‌آباد و روستای کبوتر خانه به ثبت رسیده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسفراین ادامه داد: پیش بینی ما این است که کل درآمد موقوفات در سال ۹۹ حداقل یک میلیارد تومان باشد که بیشتر از ۵۰ درصد در شش ماهه اول سال محقق شده است.
علی اکبر حسن زاده گفت: موقوفات  ارزشمندی را در حال حاضر در شهرستان اسفراین داریم که ارزش ریالی آنها قابل اندازه گیری نیست .
حسن‌زاده خاطر نشان کرد : بیشترین موقوفات با ارزش شهرستان اسفراین در بهترین مکان های شهری می باشد که نشان میدهد واقفین ارزشمندترین چیزی که داشته اند را وقف کرده اند .
وی افزود :در کل روستاهای شهرستان اسفراین در هر روستا  حداقل یک مورد وقف صورت گرفته و در برخی روستا ها مثل رویین بیش از ۱۲۰ موقوفه موجود است .
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسفراین اظهارکرد: قدیمی ترین موقوفه استان خراسان شمالی در شهرستان اسفراین با گستردگی بسیار زیاد ،به نام‌ موقوفه درویش احمد و درویش محمود است که ۴۸۰ سال قدمت دارد.

حسن زاده طیف گستردگی  این موقوفه را از منطقه سوراخی در جوین تا کوران و گورپان و سنخواست عنوان کرد.
وی همچنین از راه‌اندازی اتاق مشاوره برای راهنمایی واقفان خبر داد و یادآور شد : نیاز است وقف‌هایی که از سوی واقفین جدید صورت می‌گیرد متناسب با نیاز روز جامعه باشد و علاوه بر وقف به نیت ائمه معصومین (ع) نیت ها به سمت علم‌آموزی، ازدواج جوانان، قرآن آموزی، بهداشت و درمان بیماران تغییر کند.

انتهای پیام/ سمیه حسن آبادی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین