آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ساعت ۲۲:۲۰
مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان شمالی گفت:

۱۰۰روستای خراسان شمالی زیر پوشش فعالیت اشتغالزایی بنیاد برکت قرار گرفت

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان شمالی گفت: امسال این نهاد ۱۰۰روستای استان را زیر پوشش فعالیت اشتغالزایی خود قرار داد.
۱۰۰روستای خراسان شمالی زیر پوشش فعالیت اشتغالزایی بنیاد برکت قرار گرفت,خراسان شمالی+بجنورد+روستا+بنیاد برکت

به گزارش پایگاه خبری بجنا، به نقل از ایرنا، جواد عبدی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است پارسال بنیاد برکت تنها شهرستان راز و جرگلان را زیر پوشش فعالیت اشتغالزایی خود قرار داه بود.

وی یادآور شد: هم اکنون این نهاد به غیر از روستاهای شهرستان مانه و سملقان بیشتر روستاهای استان را برای پرداخت تسهیلات مشاغل خرد روستایی پوشش می دهد.

عبدی با اشاره به پرداخت تسهیلات به هزار و ۳۲۰ طرح اشتغالزایی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی به مشاغل خرد روستایی چون دامپروری، زنبورداری، پرورش قارچ، خیاطی و مشاغل خدماتی و فنی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی نقش موثری در مهاجرت معکوس به روستاها خواهد داشت، گفت: این تسهیلات ضمن پایدارسازی ماندگاری روستاییان، به معیشت و اشتغال آنان نیز کمک می کند بگونه ای که هم اکنون بسیاری از جوانان روستایی با استفاده از این تسهیلات در روستای خود مشاغل خدماتی و فنی راه اندازی کرده اند.

عبدی با اشاره به افزایش میزان تسهیلات اشتغال در سال آینده، خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات طرح های پژوهشی و حوزه دانش بنیان استان نیز در سال آینده از یک وام ۴۰۰ میلیون ریالی به چند وام ۴۰۰ میلیون ریالی افزایش خواهد یافت.

بنیاد برکت براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شده است و در زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آبرسانی، مخابراتی، فرهنگی، آبخیزداری و دامپروری فعالیت می کند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین