آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۳۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ساعت ۲۰:۰
پرستار جوان اسفراینی:

نسبت به شغلم متعهدم / روزهای نخست کرونا ۴۰ روز منزل نرفتم

محمد خوشبخت، پرستار 25 ساله اسفراینی که آغاز طرح دانشگاهی اش همزمان با روزهای کرونایی بوه است با همت پای کار بوده است و تا به امروز که بیش از یک سال از کرونا می گذرد توانسته با عشق به کارش خاطرات تلخ و شیرین زیادی را تجربه کند.

به گزارش سپهرآیین، در نخستین روزهای شیوع کرونا شاهد فداکاری ها و ایثارگری های فراوان از سوی پزشکان و کادر درمان کشور بوده ایم، که خوشبختانه به دلیل ظرفیت های بزرگ و نیروی انسانی کارآمدی که در کشور وجود دارد، اتفاقات بزرگی در حوزه تولید اقلام بهداشتی در کشور ایجاد شد.


کرونا با آمدنش روزهای سختی را برای تمامی افراد جامعه به جا گذاشت، البته در این میان کادر درمان به صورت مستقیم با این بیماری درگیر بودند و خیلی از آنها ماه ها از خانواده هایشان دور بودند، خیلی از آنها جانشان را از دست دادند و سلامتی و جانشان را فدای سلامتی مردمشان کردند.


این در حالی است که امروز خیلی از مردم با عادی انگاری در موضوع کرونا توجه خاصی به این بیماری ندارند و همتی برای تمام شدن آن ندارند.

 

 

محمد خوشبخت ۲۵ ساله و متولد شهر اسفراین که آخرین فرزند یک خانواده هفت نفره است، موفق شده که مدرک کارشناسی پرستاری را از دانشگاه دولتی اسفراین گرفته که در زمان تحصیلش در دانشگاه در گروه دانشجویان معدل الف قرار داشت. همچنین دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه، دانشجوی نمونه دانشگاهی و منتخب کشوری، نویسنده کتاب و محقق و پژهشگر، سخنران برتر و در حوزه آموزش از جمله سایر فعالیت های بوده که این جوان اسفراینی در طول مدت تحصیلش کسب کرده است.


وی با اشاره به اینکه همزمان با شروع طرح رشته تحصیلی ام به دلیل علاقه ای که به هیجان و تجربیات جدید داشتم، مستقیم وارد اورژانس ۱۱۵ شدم، ادامه داد: در حال حاضر در پایگاه یک شهری مشغول به خدمت هستم و حدود یک سال هم از طرحم می گذرد.


این جوان اسفراینی با اشاره به اینکه در ابتدا خانواده ام نسبت به رشته تحصیلی پرستاری به دلیل سختی های کار رضایت نداشتند، گفت: این در حالی بود که آغاز طرحم هم زمان با شیوع کرونا بود و من با عشق و علاقه ای که به کارم دارم خیلی از وقت ها را شیفت بودم و این بیماری باعث نگرانی خانواده ام شده بود.


وی اضافه کرد : من نسبت به شغلم متعهد هستم و پذیرفته ام که باید در تمام شرایط سخت پای کار باشم  در هر شرایطی خدمت رسانی ام را انجام بدهم و با خودم میگفتم اگر قرار باشد بنابراین همت مردم و کمک خداوند تا الان تجربیات خوبی کسب کردم.


این پرستار جوان اسفراینی در ادامه از سختی روزهای کرونایی گفت: از اسفند ۹۸ به دلیل نگرانی از به خطر افتادن سلامت مادرم به دلیل بیماری قلبی و دیابت و سایر اعضای خانواده قرنطینه شدم و به مدت چهل روز منزل نرفتم و خانواده ام را ندیدم.

 

وی افزود: با تمام سختی و دلتنگی از دوری خانواده ام، سال تحویل ۹۹ به صورت تلفنی عید را به خانواده ام تبریک گفتم و تا این مدت که بیشتر از یک سال از این بیماری می گذرد با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به بیماری کرونا مبتلا نشده ام.


این جوان اسفراینی خاطرنشان کرد: علاوه ‌بر این خبر شهادت کادرهای درمان در سایر شهرهای کشور برای ما که در مجموعه کادر درمان بودیم کمی استرس و نگرانی به همراه داشت و ناراحتی برای از دست رفتن این افراد روزهای خیلی سختی را رقم زده بود.


وی از دیدن فوت افراد کرونایی در سنین بالا گفت: بسیاری از این افراد نیاز اورژانسی داشتند و سریع به بیمارستان منتقل می شدند، اما می توانم به جرات بگویم اگر مردم شاهد فوت یکی از این افراد بودند، قطعا پروتکل ها را به صورت کامل رعایت می کردند، بنابراین تا وقتی یکی از افراد خانواده و نزدیکان را براثر کرونا از دست نداده اند باید مانع بروز این بیماری شوند، زیرا قطعا بعد از آن روزهای سخت تری را خواهند داشت.


خوشبخت با اشاره به اینکه در مدت آغاز به کار در بخش اورژانس هشت مورد احیای قلبی موفق داشته ام گفت: البته این نکته را بیان کنم که این مسئله شخصی نیست و خیلی از همکاران نیز قطعا این کار را به خوبی انجام می دهند و اینکه اگر موفقیتی در مجموعه درمان باشد به دلیل تیمی بودن کار می باشد.


این پرستار جوان اسفراینی یکی از خاطرات روزهای کاری اش را اینگونه بیان کرد و گفت: در شب چهارشنبه سوری سال ۹۸ به صورت اتفاقی به یکی از همکارانم سر زدم که همان لحظه ماموریت برای فردی که ایست قلبی و تنفسی کرده بود رسید و من از همکارانم خواستم که همراهشان بروم.


وی ادامه داد: من بعد از آنها با خودروی شخصی خودم را به موقعیت رساندم، زمانی که رسیدیم فرزند شخص بیمار قلب پدرش را ماساژ می داد، سریعا فرد بیمار را به داخل آمبولانس منتقل کردیم و راه تنفسی اش را چک کردیم که بعد از طی کردن مراحل این فرد به زندگی برگشت

 

انتهای پیام/حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


نظرات شما
امیر احمدپور | 1400/01/06
0
0
پرچمت بالاست رفیق
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین