آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ساعت ۲۰:۰
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسفراین:

تاغ زارها، اهمیت زیادی در جلوگیری از پدیده گرد و غبار دارند

حسین ذاکری گفت: در خراسان شمالی بیش از ۱۵ هزار هکتار تاغ زار (جنگل های دست کاشت تاغ) وجود دارد که ۲ هزار و ۳۲۰ هکتار آن در شهرستان اسفراین قرار  گرفته است و نقش اصلی این جنگل ها در ثبیت شن های روان و جلوگیری از پدیده گرد و غبار است. 
تاغ زارها، اهمیت زیادی در جلوگیری از پدیده گرد و غبار دارند,

حسین ذاکری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین گفت : بروز پدیده گرد و غبار در تمام نقاط کشور در حال فزونی است که هر از چندگاهی در برخی از نقاط خراسان شمالی هم مشاهده می شود.
وی تصریح کرد: در خراسان شمالی بیش از ۱۵ هزار هکتار تاغ زار (جنگل های دست کاشت تاغ) وجود دارد که ۲ هزار و ۳۲۰ هکتار آن در شهرستان اسفراین قرار  گرفته است و نقش اصلی این جنگل ها در ثبیت شن های روان و جلوگیری از پدیده گرد و غبار حائز اهمیت می باشد. 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اسفراین خاطر نشان کرد : هر گونه اقدام اعم از قطع و تعلیف دام موجب تخریب این منابع ارزشمند می شود که موجب تاسف است چرا که سال ها  طول خواهد کشید تا درختان تاغ به این سطح از رشد برسند.
ذاکری از شهروندان خواست تا در حفظ و صیانت از این منابع ارزشمند به ویژه تاغزارهای اطراف امام زاده کوران بکوشند و در صورت مشاهده تخریب در نقش همیار طبیعت به صورت دلسوزانه تذکر لازم را داده و مراتب را جهت پیگیری نیروهای حفاطتی از طریق شماره ۱۵۰۴ (تلفن امداد جنگل و مرتع) اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین