آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ساعت ۱۹:۵۸
کارشناس مسائل سیاسی:

حضور حداکثری مردم در انتخابات، همدلی و وحدت برای کار، تولید و رفع موانع خواهد بود

فرج الله فرجی ثمره حضور حداکثری و مشارکت بالا را ارتقاء و بالارفتن اقتدار، عزت ملی و ناامیدی بدخواهان از فکر سلطه و سیطره بر قلمرو و حدود مادی و معنوی نظام اسلامی خواند و گفت: علاوه براین با حضور حداکثری مردم در انتخابات، فضای همدلی و وحدت برای کار، تولید و رفع موانع ایجاد خواهد شد
حضور حداکثری مردم در انتخابات، همدلی و وحدت برای کار، تولید و رفع موانع خواهد بود,

فرج الله فرجی، کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه های اسفراین در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین در رابطه با شاخص های انتخاب  اظهار داشت: مهم ترین و اساسی ترین موضوع در هر انتخابی، مبادرت به انتخاب بر اساس شاخص و معیار است و قطعا وقتی انتخاب ها اینگونه باشد، ضریب خطا را پایین می آورد.


وی اعتقاد و باور به مبانی و چهارچوب های نظام اسلامی، داشتن تعهد و وفاداری لازم به آراء مردم، دارابودن قدرت فهم واستدلال در حیطه ی قوانین و مسئولیت، توانایی در اجرا و آشنایی با فرآیندهای اداری و قانونی، پرداختن به اولویت ها در امور محوله و برتر دانستن منافع عمومی بر منافع شخصی و دارابودن قدرت تعامل و ارتباط موثر با ادارات و نهادها و مردم، به منظور رفع سریعتر موانع و مشکلات را از مهم ترین شاخص های کاندیدای مورد نظر برای ریاست جمهوری خواند.


فرجی با بیان اینکه قطعا شرکت نکردن مردم و قهر با انتخابات، به بروز مشکلات دیگری دامن می زند، گفت: این در حالی است که نتیجه حضور مردم در انتخابات، بالا رفتن ضریب مطالبه گری در فضای جامعه است.


این مدرس دانشگاه های شهرستان اسفراین اضافه کرد: مطالبه گری و نقد سازنده می تواند این شرایط را فراهم کند تا فردی که به عنوان منتخب مردم وارد صحنه شده، متناسب با رسالت و شأن مسئولیتی اش عمل کند.


وی همچنین ثمره حضور حداکثری و مشارکت بالا را ارتقاء و بالارفتن اقتدار، عزت ملی و ناامیدی بدخواهان از فکر سلطه و سیطره بر قلمرو و حدود مادی و معنوی نظام اسلامی خواند و ادامه داد: علاوه براین با حضور حداکثری مردم در انتخابات، فضای همدلی و وحدت برای کار، تولید و رفع موانع ایجاد خواهد شد و بدیهی است که در مقابل مشارکت پایین این فضا را خواهد شکست و انگیزه و پویایی را به حداقل می رساند.

 

مشارکت بالا در انتخابات از شاخصه های امنیت است
فرجی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از ثمرات حضور حداکثری در انتخابات، اعطای فرصت و آرامش لازم به مجریان، برای کوتاه کردن دست مفسدان و اخلال گران است که در صورت شرکت نکردن مردم در انتخابات و ایجاد احتمالی التهاب،  این قبیل افراد از فرصت به نفع خود بهره می برند.


وی با بیان اینکه برآورده کردن بخش مهمی از امنیت بر دوش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است که با تیزبینی، درایت و اقدام به موقع، فرصت را از اخلالگران نظم و امنیت گرفته اند، ادامه داد: قابل ذکر است گاهی اوقات در رقابت های انتخاباتی، کاندیداها و طرفداران آنها؛ اقدام به تخریب رقیب می کنند و متوسل به خرید رأی و یا وعده های توخالی می شوند.


فرجی با بیان اینکه در این زمینه مردم باید مراقب باشند و ناظران وعوامل امنیتی رصد و برخورد داشته باشند تا فضای انتخاباتی آشفته نشود، گفت: نکته مدنظر این است که بدون شک انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم، پای صندوق های رأی یکی از شاخصه های تقویت امنیت است. 


فرجی یادآور شد: ناگفته نماند که حضور حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر ایجاد امنیت و مشارکت حداکثری، اخلالگران و بانیان بی نظمی را از دایره وحدت حذف خواهد کرد.


این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در صورت عدم مشارکت مردم در انتخابات، وحدت و یکپارچگی لازم از بین خواهد رفت و امنیت با وجوه مختلف، کمرنگ خواهد شد که باعث، تبعات ناگواری در حوزه های مختلف می شود و دودش در چشم مردم و مسئولان کشور می رود.


انتهای پیام/ حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین