آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ساعت ۱۸:۱۴

اسفراین، پیر می شود

روند رشد جمعیت سالمندی در اسفراین گوی سبقت را از کشور ربوده است.
اسفراین، پیر می شود,

به گزارش خبرنگار عصر اترک از اسفراین ،مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با بیان اینکه جمعیت سالمندی این شهرستان 12 درصد جمعیت کل شهرستان را شامل می شود گفت : 16 هزار سالمند در اسفراین شناسایی شده اند که این تعداد از میانگین کشوری بالاتر است.   

تیمور ملازاده با بیان اینکه هم اکنون حدود 10% جمعیت کشور را افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند افزود : پیش بینی شده است در سال 1420 بیست در صد جمعیت ایران سالمند شوند.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش سن ،  نیازهای بهداشتی و سلامتی افراد  نیز افزایش می یابد  گفت : متاسفانه نظام بهداشت و سلامت موجود در جهان از انسجام، هماهنگی و جامعیت کافی برای برطرف کردن موثر این  نیازها برخوردار نمی باشد، بخصوص در کشورهای کمتر توسعه یافته که دسترسی به خدمات درمانی و انواع دیگر مراقبتها و حمایتها چالش برانگیز است.

مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت:  کاهش دسترسی سالمند به خدمات بهداشتی درمانی تحلیل تدریجی عملکرد جسمی _ روانی _ شناختی و تشدید بیماری های مزمن را در پی خواهد داشت که منجر به  افزایش وابستگی و ناتوانی بیشتر  سالمند را به دنبال دارد.

ملازاده با بیان اینکه حوزه سلامت اسفراین با شناسایی این زنگ خطر در صدد است طبق برنامه ریزی های عملیاتی مدون مشکلات جامعه سالمندان آسیب پذیر را شناسایی کند  گفت : معاونت بهداشتی تلاش می کند با اجرای سند ملی سالمندان با همکاری ذینفعان وسازمان های مرتبط آمادگی لازم برای پاسخگویی به  بحران سالمندی را در خود ایجاد کند.

مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس دانشکده علوم پزشکی اسفراین افزود : گرچه این دانشکده موضوع سالمندی را در راس برنامه های خود دارد اما آنچه مسلم است اینکه این مشکل فرامنطقه ای است و نیازمند سياست گزاريهای ملی است تا سلامت سالمندان  را تامین و شيوه زندگي آنان را بهبود دهد.

 

انتهای پیام /ح

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین