آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۵۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ساعت ۲۲:۱۳
گپی با یک نوجوان جودوکار اسفراینی،

پهلوان نوجوانی که آرزوی المپیک دارد/ رفتار مسئولان باعث سرخوردگی استعدادها می شود

بعضی‌ها به معمولی بودن و معمولی زندگی کردن، راضی نمی شوند؛ توی ذهنشان پر از آرزوها و اهداف بزرگ است و تا رسیدن به آن‌ها از پا نمی‏نشینند؛ «مهدی قره غاش» یکی از این بعضی‎هاست؛ نوجوان ۱۷ ساله‎ قهرمانی که دلش می‎خواهد روزی در المپیک مایه افتخار مردم کشورش باشد.
پهلوان نوجوانی که آرزوی المپیک دارد/ رفتار مسئولان باعث سرخوردگی استعدادها می شود,

به گزارش عصراترک از اسفراین، مهدی، یکی از جودوکاران اسفراینی است که آرزوی عضویت در تیم ملی نوجوانان جودو دارد، او با اینکه اینروزها خیلی سخت مشغول تمرین است، با ذوق دعوت « عصراترک » به مصاحبه را پذیرفت و با اشتیاق زیاد از طعم قهرمانی و پهلوانی در نوجوانی برایمان گفت.

مهدی قره غاش متولد  ۱۳۸۳ دانش آموز سال آخر دبیرستان در رشته انسانی است که مدال های فراوان در مسابقات شهرستانی و استانی کسب کرده و پنج مدال کشوری دارد که دو مقام اول و دو مقام سوم و یک نائب قهرمانی آخرین مقام های کشوری این نوجوان ورزشکار است .

مهدی میگوید: ما در روستا زندگی میکنیم و پدرم هم گشتی گیر هست و کلا خانواده ورزشی هستیم و روستای ما روستای پهلوان خیز است و اسفراین هم مهد کشتی با چوخه ایران و دنیا ، قطعا این عوامل در علاقه ام به ورزش بی تاثیر نبوده است .

 

این جودوکار اسفراینی ادامه می دهد: علاقهام به جودو و تشویقهای پدرم، باعث شد این ورزش را به صورت حرفه‏ای شروع کنم.

وی تاکید می کند: ورزش حرفهای سختیهای زیادی دارد، تمرینهای طولانی و خستهکننده بهعلاوه شرکت در مسابقات مختلف در کنار درس و مدرسه کار را سختتر هم میکند اما وقتی پای علاقه در میان باشد، دیگر سختیها برایت معنی ندارد و آن چیزی که مهم است، رسیدن به هدف است.

قره غاش می گوید: هدف من رسیدن به بهترین ها در مسابقات بین المللی است. تمام تلاشم این است تا بتوانم با درخشش در مسابقات کشوری به عضویت تیم ملی در بیاییم و بتوانم  در المپیک  شرکت و برای هموطنهایم افتخار کسب کنم. البته میدانم برای رسیدن به این هدف، هنوز راه زیادی در پیش دارم.

این جودوکار نوجوان ادامه می دهد: جودو ورزشی رزمی است و هرکسی میتواند در آن شرکت کند اما نوجوان‌های پرشور و شوق می‌توانند موفقتر باشند. موفقیت در جودو، به بدن قوی و زور زیاد نیست، بلکه شجاعت و تکنیک است که آدم را موفق میکند.

مهدی معتقد است: جودو ورزشی تکنیکال است و هر کسی با یاد گرفتن تکنیکهای این رشته می‌تواند موفق باشد. هر کس که به این ورزش، علاقه زیادی داشتهباشد، میتواند در کلاسهای جودو شرکت کند و با تمرین و تمرین و تمرین یک قهرمان باشد.

وی تاکید می کند: بهطور میانگین یک فرد با حدود دو سال آموزش میتواند به سطح حرفهای جودو برسد و از آن به بعد موفقیت فرد فقط به تمرینهای خودش بستگی دارد.

وی ادامه می دهد: مشکلات تجهیزات و اعتبارات مالی ورزش جودو در اسفراین ریشه ای است و نباید شاهد نادیده گرفتن آن ها از سوی مسئولان باشیم. اسفراین دارای جودو کاران و مقام آورانی فراوانی است که با زحمت توانسته‌اند این همه مقام ها در سالهای اخیر  به دست آورند اما آن طور که باید حمایت شوند توسط مسیولین حمایت نشده اند.

این ورزشکار می گوید: ما با هزینه شخصی خودمان و حمایت مربی باشگاه  شهید توفیقیان اسفراین آقای امین امیری  در ۵ مسابقه قهرمانی کشور مقام آور شدیم  اما هیچ پیام تبریکی از مسئولین اسفراین دریافت نکردیم و این واقعا باعث بی انگیزگی برای جوانان و نوجوانان شهرمان می شود .

 

قره غاش تاکید می کند: بسیاری از جودوکاران اسفراین استعدادهای بی نظیری دارند، اما این افراد بعد از شركت در مسابقات و كسب مقام، مورد بی توجهی مسئولان قرا می گیرند كه این نگرش تاثیر منفر بر روحیه بازیكنان می گذارد.

وی اضافه می کند: یكی دیگر از مشكلات اصلی این رشته ورزشی، گران بودن امكانات، البسه و تجهیزات است، ما حتی برای رفتن مسابقات با این نوع مشکلات نیز گاهی دسته پنجه نرم کردیم و باز دریغ از همکاری و حتی پرسیدن احوال  مسیولین شهرستان از ما که در چه وضعیتی هستیم .

وی در پایان از تمام کسانی که تا این لحظه برای موفقیت هایش تلاش کردند و باعث انگیزه بیشتر شدند مخصوصا پدر مادر و مربیش آقای امیری تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد با موفقیت های روز افزونش بتواند زحمات شأن را جبران کند.

انتهای پیام/حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


نظرات شما
آکادمی شهید توفیقیان | 1400/10/29
0
1
درود به همه ورزشکارها و قهرمانهای شهرستانمون بخصوص اقا مهدی عزیز امیدوارم روری برروی سکوی المپیک با پرچم ایران اسلامی ببینمت پسر باغیرت و با انگیزه 🌹🌹
نام :
ایمیل
نظر
حسن غفاری | 1400/10/29
1
0
من‌مطمنم مهدی یه روزی پرچمدار کاروان ایران درمسابقات المپیک خواهدبود..به امیداون روز
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین