آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ساعت ۱۸:۳۲
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین خبر داد:

مرگ ۱۸۸ نفر اسفراینی بر اثر فشار خون بالا

 مریم سلطانی با اشاره به اینکه بر اثر فشار خون بالا در سال 98 در اسفراین 162 مرگ و سال 99 در اسفراین 188 مرگ ثبت شده است، افزود : این در حالی است که میزان آگاهی مردم استان از این بیماری بیش از 54 درصد و کمتر از میانگین کشوری به ثبت رسیده است.
مرگ 188 نفر  اسفراینی بر اثر فشار خون بالا  ,

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک در اسفراین ؛ مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین با بیان اینکه طبق آخرین مطالعات مربوط به بررسی عوامل خطر بیماری غیر واگیر درصد فشار خون بالا در کشور 32 و 3 صدم درصد است گفت : خراسان شمالی با 38 و 71 صدم درصد از میانگین کشوری بالاتر است  که زنگ خطر این بیماری را به صدا در می آورد.

 مریم سلطانی با اشاره به اینکه بر اثر این بیماری سال 98 در اسفراین 162 مرگ و سال 99 در اسفراین 188 مرگ ثبت شده است افزود : این در حالی است که میزان آگاهی مردم استان از این بیماری بیش از 54 درصد و کمتر از میانگین کشوری به ثبت رسیده است.

وی گفت : تاکنون در اسفراین 10 هزار و 133 نفر مبتلا به فشار خون شناسایی شده است که برای همه آنها پرونده بهداشتی تشکیل و ماهانه مراقبت های لازم انجام می شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به اینکه بیشتر مبتلایان در گروه سنی 30 به بالا هستند، افزود :  بدون علامت بودن این بیماری و عدم اطلاع افراد مبتلا به فشار خون و نیز عدم درمان صحیح و کنترل بیماری از نکات مهم برای پیشگیری و کنترل فشار خون است.


انتهای پیام/حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین