آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - ساعت ۱۸:۵۰
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی عنوان کرد:

نبود صنایع تبدیلی چالش فراروی توسعه خراسان شمالی

امان الله حسین پور با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان در زمینه کشاورزی و دامداری، گفت: نبود صنایع تبدیلی موجب هدر رفت بخشی از تولیدات و زیان بهره برداران استان شده است.
نبود صنایع تبدیلی چالش فراروی توسعه خراسان شمالی,

امان اله حسین پور، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در اسفراین با بیان اینکه محصولات تولیدی در حوزه کشاورزی و دامپروری اکنون به صورت خام صادر می شود، گفت: باید کارخانه های کوچک صنایع تبدیلی در استان ایجاد شود تا تولیدکنندگان از ارزش افزوده بیشتری بهره مند شوند.

وی با اشاره به زیرساخت های ضعیف استان خراسان شمالی گفت: این استان در بیشتر ارزیابی های انجام شده در رتبه های 30 و 31 کشور قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی در ادامه راه برون رفت از وضعیت موجود را توجه به سه اصل مهم کشاورزی، صنعت و گردشگری برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز در سفر خود به استان خراسان شمالی از این سه اصل به عنوان بستر پیشرفت و توسعه استان و قرار گرفتن در رده های 10 استان برتر کشورعنوان کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون با بیش از 50 سرمایه گذاردر کشور نشست های مختلف برگزار نموده است، افزود: نبود زیر ساخت های همچون جاده، ریل و فرودگاه باعث فرار سرمایه گذاران شده است.

وی به اقدامات در جهت تامین زیرساخت های استان در سال جاری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته، بودجه استان طی سال 1401 به بیش از 1700 میلیارد تومان افزایش یافته است که در صورت جذب کامل می تواند در رفع چالش های زیرساختی استان کمک شایانی نماید.

انتهای پیام/ رضازاده 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین