آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ساعت ۶:۵۴

۶۶ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایر شهرستان اسفراین تحویل شد

فرماندار شهرستان اسفراین از تحویل ۶۶ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایری این شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد ۶۹ پنل خورشیدی دیگر نیز در آینده نزدیک تحویل خانوارهای عشایری این شهرستان خواهد شد.
۶۶ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایر شهرستان اسفراین تحویل شد ,

به گزارش پایگاه خبری عصراترک از اسفراین، دومین جلسه شورای هماهنگی عشایر اسفراین به ریاست فرماندار اسفراین و با حضور امام‌جمعه، اعضای شورای تامین شهرستان و مدیرکل امور عشایری استان برگزار شد.

مسلم نوری با اشاره به جایگاه عشایر در اقتصاد کشور گفت: عشایر، موثرترين و در عين حال کم هزينه ترين قشر جامعه بوده و همواره به عنوان قشری مولد در جامعه مورد توجه قرار داشته و دارند.

فرماندار اسفراین با اشاره به اهمیت بیمه اجتماعی روستایی و عشایری اظهار داشت: رئیس اداره امورعشایر اسفراین تلاش کند همه عشایر شهرستان که فاقد بیمه  هستند زیر چتر این بیمه و بیمه سلامت قرار بگیرند .

وی ادامه داد: در حوزه توسعه کشت گیاهان دارویی ظرفیت بالایی داریم و جامعه عشایر بعنوان قشری تولید کننده می توانند به توسعه آن کمک کنند.

مسلم نوری همچنین با تاکید بر حمایت از جامعه عشایری افزود: با توجه به کاهش آمار تعداد عشایر کشور ، در پایش از این جامعه آنها را در زمره جمعیت روستایی محاسبه می کنند که لازم است نگاه مستقلی به جامعه عشایری برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب داشته باشیم.

وی در این جلسه به سهمیه آرد عشایری و همچنین سهمیه سوخت آنها اشاره داشت و بر لزوم مدیریت بهینه و برنامه ریزی درست برای استفاده از این سهمیه ها تاکید کرد.

فرماندار و رئیس شورای عشایر شهرستان اسفراین در ادامه افزود: جامعه عشایری کشور درصدی کمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و به  نسبت جمعیت از نقش اقتصادی بسیار مهمی در کشور برخوردارند که دولت در حمایت از این قشر مولد اقدامات خوبی انجام داده است .

سرپرست امور عشایری استان نیز در این جلسه گفت: در استان خراسان شمالی ۱۲۰۰ کیلومتر راه عشایری وجود دارد که  ۷۰۰ کیلومتر آن تیغ زنی  و ۵۰۰ کیلومتر دیگر آن نیاز به آسفالت و بهسازی دارد.

رضا روشن ضمیر ازتوزیع ۱۲۴۵ دستگاه پنل خورشیدی در استان خبر داد و گفت: این پنل های خورشیدی به راحتی قابل حمل و استفاده برای عشایر خواهد بود.


انتهای پیام/رضازاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین