آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ساعت ۱۸:۲۸
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی:

۲ هزار امدادگر آماده ارائه خدمات امداد و نجات به مسافران نوروزی/پایگاه هلال احمر در راز و جرگلان احداث می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: دو هزار و ۲۴۷ امدادگر جمعیت هلال احمر استان به مسافران نوروزی ۱۴۰۲ در خراسان شمالی خدمات امداد و نجات ارائه خواهند داد.
۲ هزار امدادگر آماده ارائه خدمات امداد و نجات به مسافران نوروزی/پایگاه هلال احمر در راز و جرگلان احداث می‌شود,

ابوالفضل محبان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک با اشاره به اینکه این نهاد طی سال گذشته در ۸۰۰ حادثه اتفاق افتاده در استان عملیات امداد و نجات را انجام داد، اظهار کرد: حضور نیروهای امداد رسان این جمعیت طی ۱۱ ماهه امسال به یک هزار حادثه رسید.

محبان گفت: از جمله  این حوادث ۶۸۵ حادثه جاده‌ای، دو حادثه آتش سوزی مناطق جنگلی، ۱۵ حادثه سیل و آبگرفتگی، ۱۰ حادثه برف و کولاک، ۲۴حادثه صنعتی – کارگاهی و ۵۰ حادثه کوهستان بودند.

وی افزود: نیروهای امدادرسان جمعیت هلال احمر استان طی ۱۱ ماهه امسال توانستند با حضور در این یک هزار حادثه واقع شده ۷۰۰ حادثه دیده را نجات دهند.

این مسئول در ادامه با اشاره به نزدیک شدن نوروز ۱۴۰۲ عنوان کرد: دو هزار و ۲۴۷ نیروی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آماده ارائه خدمات امداد و نجات شده‌اند.

وی گفت: پنج پایگاه ویژه نوروزی نیز در ورودی شهرستان‌ها که نقاط پر ترددی هستند به منظور ارائه خدمات امداد و نجات مستقر خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در هر شهرستان یک تیم واکنش سریع همچنین در منطقه باباامان شهر بجنورد نیز یک تیم امداد و نجات متشکل از بانوان آموزش دیده جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات امداد و نجات به تمامی شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

وی همچنین افزود: ۱۶ تیم عملیاتی نیز در سطح شهرستان‌ها به منظور ارائه خدمات امداد و نجات برای وقوع احتمالی بلایای طبیعی آماده‌سازی شده‌اند.

علاوه بر این، محبان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان نیز برای پاسخگویی به تماس‌های شهروندان به منظور درخواست امداد و نجات آماده پاسخگویی هستند.

وی یادآور شد: یک فروند بالگرد برای امدادرسانی به حوادث احتمالی نیز در آشیانه مرکز استان مستقر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره وجود پایگاه‌ها و انبارهای امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان نیز اظهارکرد: این نهاد در سطح استان تا پایان سال گذشته ( سال ۱۴۰۰ ) از ۱۳ پایگاه ثابت جاده‌ای برخوردار شد که طی ۱۱ ماهه امسال نیز از دو پایگاه ثابت جاده‌ای جدید در منطقه کوهستانی باباموسی در شهر بجنورد و روستای کریک در شهرستان مانه و سملقان بهره‌مند شد.

افزون بر این، وی اعلام کرد: از فروردین ماه ۱۴۰۲ نیز در شهرستان راز و جرگلان احداث یک انبار امدادی و احداث ساختمان امدادی و آموزشی را شروع خواهیم کرد.

محبان همچنین گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۲ یک پایگاه امداد و نجات در منطقه جرگلان را احداث خواهیم کرد.

وی درباره ارائه خدمات آموزشی به گروه‌های هدف نیز بیان کرد: طی ۱۱ ماهه امسال ۳۰۰ دوره آموزشی امداد و نجات برای نیروهای جمعیت هلال احمر مستقر در ۱۶۷ خانه هلال مناطق روستایی استان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین گفت: طی ۱۱ ماهه امسال برای بیش از یک هزار نفر از نیروهای این نهاد دوره‌های آموزش تخصصی برگزار و ۲۰ درصد به نیروهای نجات گر متخصص این نهاد در استان اضافه شد.

علاوه بر این، وی به ارائه آموزش‌های همگانی شامل آموزش کمک‌های اولیه، کمک‌های داوطلبی و آشنایی با مخاطرات به اقشار مختلف در سطح استان از جمله نیروهای جهادی بسیجی و جمعیت عشایر طی ۱۱ ماهه امسال اشاره کرد و افزود: ۲۵ درصد به نیروهای همگانی آموزش دیده استان اضافه شد.

محبان خاطرنشان کرد: افزون بر این، طی ۱۱ ماهه امسال، در سطح استان آموزش کمک‌های اولیه، آموزش آمادگی در برابر حوادث، آموزش آمادگی در مقابل مخاطرات به بیش از چهار هزار دانش آموزش برگزار شد.

وی افزود: طی این مدت، برای ۱۷ هزار دانش آموز نیز آموزش پناهگیری برگزار شد.

افزون بر این، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی یادآور شد: طی این مدت، برای دانش آموزان مقطع ابتدایی استان نیز آموزش کمک‌های اولیه و خود امدادی ارائه شد.

وی افزود: برای نونهالان در مهدهای کودک استان نیز آموزش‌های امدادی متناسب با سن آنها آموزش داده شد.

محبان در خاتمه به انجام مولدسازی فضاهای بدون استفاده در اختیار جمعیت هلال احمر استان نیز اشاره و اعلام کرد: تاکنون ۱۵ واحد از فضاهای در اختیار این نهاد واقع در شهرهای بجنورد، شیروان، آشخانه و اسفراین آماده‌سازی و به بخش خصوصی اجاره داده شدند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین