آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ - ساعت ۱:۳۶
وزیر کشور :

ظرفیت‌های خوبی در خراسان شمالی وجود دارد که باید فعال شود

وزیر کشور با بیان اینکه استان خراسان شمالی در برخی شاخص‌ها رتبه‌های مطلوب کسب کرده؛ اما نیازمند توجه بیشتر است، گفت: ظرفیت‌های خوبی در خراسان شمالی وجود دارد که باید فعال شود.
ظرفیت‌های خوبی در خراسان شمالی وجود دارد که باید فعال شود,خراسان شمالی+بجنورد+احمد وحیدی+وزیر کشور+پساب پتروشیمی

به گزارش عصراترک ، احمد وحیدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی باید مسیر رشد و توسعه را قوی‌تر دنبال کند زیرا ظرفیت های بالقوه ای در بخش های مختلف دارد .

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در برخی شاخص‌ها رتبه‌های مطلوب کسب کرده؛ اما نیازمند توجه بیشتر است، گفت: ظرفیت‌های خوبی در خراسان شمالی وجود دارد که باید فعال شود.

وزیر کشور با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال، افزود: امروز آخرین روزی است که بر اساس قانون مسئولین می‌توانند استعفا دهند و مهم‌ترین موضوع در حوزه انتخابات مشارکت حداکثری است.

وحیدی در ادامه گفت: یکی از کارکردهای اصلی دستگاه‌های اجرایی در حوزه انتخابات افزایش سرمایه اجتماعی در جهت مشارکت حداکثری باید باشد مطالبات و خواسته‌های مردم با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت اربعین امسال، عنوان کرد:  ستاد اربعین استان به نحو مطلوب ساماندهی مطلوب از زائران را با محوریت مردم انجام دهند.

وزیر کشور با تأکید بر حوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: در این حوزه عفاف و حجاب مورد تأکید است که باید از تمام ظرفیت‌ها برای این بخش استفاده کرد.

وحیدی با تأکید بر نماز اول وقت از سوی مسئولان، گفت: در هیچ مجموعه‌ای کوتاهی در این بخش را نباید شاهد بود.

وی در ادامه به طرح راه‌سازی بجنورد به جنگل گلستان اشاره کرد و گفت: تدابیر لازم برای تکمیل این طرح باید اندیشیده شود و اعتبارات لازم باید زودتر تخصیص داشته شود.

وی عنوان کرد: این پروژه بسیار مهم و کاربردی است چرا که این مسیر سالانه جان بسیاری از هم‌وطنانمان را می‌گیرد و باید سریعاً جلوی آسیب به مردم گرفته شود.

وزیر کشور همچنین از پیگیری بازگشایی بازارچه مرزی "پرسه سو" در خراسان شمالی خبر داد و گفت: باید به این موضوع رسیدگی شود چرا که ارتباط این استان را با کشور همسایه ترکمنستان تقویت می‌کند.

وی افزود: انتقال آب‌های زیرزمینی از جمله دیگر طرح‌های مهمی است که در دستور کار قرار دارد.

تحقق پروژه پساب پتروشیمی بخش زیادی از مشکلات کم‌آبی استان را حل می‌کند

محمدرضا حسین‌نژاد در این جلسه گفتخشکسالی علاوه بر ایجاد تنش آبی در روستاهای خراسان شمالی و زیان به بخش کشاورزی باعث شده تا هشت دشت از ۱۱ دشت این استان در زمره دشت‌های بحرانی قرار گیرد.

وی افزود: برای مقابله با کم‌آبی در خراسان شمالی طرح‌های مهمی همچون استحصال آب‌های زیرزمینی و طرح استفاده از پساب در پتروشیمی در حال اجرا است که با تحقق آن بخش زیادی از مشکلات آبی استان حل خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: استحصال آب‌های زیر زمینی در سفر استانی دولت مصوب شد که با اجرای کامل آن ۴۰ میلیون مترمکعب آب از چاه‌های عمیق منطقه سرانی شهرستان شیروان برداشت و به مناطق خشک خراسان شمالی تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده پساب بجنورد در پتروشیمی خراسان نیز از مصوبات سفر پر برکت رئیس‌جمهور به استان بود که تکمیل سریع آن نیازمند شتاب‌دهی در تخصیص اعتبارات است.

حسین‌نژاد با اشاره به اقدامات امیدبخش دولت برای جبران عقب‌ماندگی راه‌های روستایی، گفت: یکی از این عقب‌ماندگی‌ها، بهره‌مندی از راه‌ها به‌ویژه در حوزه روستایی است که در این راستا در یک‌سال گذشته ۱۳۸ کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شد و با بهره‌برداری از این راه‌ها شاخص بهره‌مندی روستاییان استان از راه مناسب ۲ درصد ارتقا یافت.

وی افزود: هم اکنون میزان بهره‌مندی روستاییان استان از راه مناسب ۱۰ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته  ۱۱۱ هزار تن گندم خریداری شده است، اظهار داشت: رقم فوق شش برابر سال‌های گذشته بوده است.

پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان و انتقال آب‌های شمال از مهم‌ترین مصوبات سفر رئیس‌جمهور

مهدی رشیدی در این جلسه اظهار کردمحور بجنورد به جنگل گلستان و انتقال آب‌های شمال از مهم‌ترین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان است.

وی افزود۴۵ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان باقی‌مانده که ۶۵ درصد تلفات در محدوده همین ۴۵ کیلومتر رخ‌داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بیان داشتتاکنون از سفر رئیس‌جمهور به استان، هزار و 370 میلیارد تومان تخصیص‌یافته است.

وی تصریح کرد: ۱۹ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال احداث است.

استان خراسان شمالی فاقد آزادراه است

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: خراسان شمالی جزو استان‌هایی است که فاقد آزادراه است و هر ساله شاهد تصادفات و جان‌باختن شهروندانی در مسیر بجنورد به جنگل گلستان هستیم.

حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده افزود: در سفر استانی دولت اعتبار خوبی برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شد اما روند تخصیص اعتبارات باید شتاب گیرد تا با تکمیل آن دیگر شاهد حوادث ناگوار در این مسیر نباشیم.

انتهای پیام/یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین