آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۵ - ساعت ۲:۵۶
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت:

۱۴۷ هزار نفر از مردان خراسان شمالی «علی» نام دارند

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال 147 هزار و 742 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک «علی» و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده‌اند که این رقم حدود 29.2 درصد از جمعیت مردان در پایان خردادماه سال جاری است.
۱۴۷ هزار نفر از مردان خراسان شمالی «علی» نام دارند,خراسان شمالی+بجنورد+ثبت احوال+علی+عید غدیر

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، علی زاهدی‌نیا، اظهار داشت: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد 506 هزار و 505 نفر از جمعیت استان را مردان و 498 هزار و 483 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال 147 هزار و 742 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک «علی» و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده‌اند که این رقم حدود 29.2 درصد از جمعیت مردان در پایان خردادماه سال جاری است.

مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه بیان داشت: در سه ماهه امسال تعداد 3 هزار و 329 واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که یک هزار و 763 واقعه ولادت مربوط به پسران است و از این تعداد 119 نفر با نام مبارک علی و ترکیبات آن نامگذاری شده‌اند.

زاهدی‌نیا تصریح کرد: دو نام منتخب مردان در 3 ماهه سال 1402 که بیشترین فراوانی را دارند محمد و علی است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت (ع) و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه‌های دینی است.

وی در ادامه عنوان کرد: جمعیت کل استان تا پایان خردادماه سال جاری، 1.004.988 نفر است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین