آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - ساعت ۲۰:۲۵

احداث واحد تولیدی خمیرمایه در خراسان شمالی

نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور استاندار خراسان شمالی و اعضای این کارگروه در حالی برگزار شد که حسین حاجی بگلو مدیرکل صنعت،معدن و تجارت پنج دستور جلسه را مطرح کرد تا توسط اعضای کارگروه مورد بررسی و تصویب استاندار قرار گیرد.
احداث واحد تولیدی خمیرمایه در خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+محمدرضا حسین نژاد+واحد تولیدی خمیرمایه

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، استاندار خراسان شمالی در این جلسه خواستار احداث واحد تولیدی خمیرمایه شد.

محمدرضا حسین نژاد میزان نیاز استان به خمیر مایه را صد تن در سال دانست که برای تامین آن لازم است واحد تولیدی در سطح استان طبق بررسی‌های کارشناسی احداث شود.

وی در خصوص اقلام مورد نیاز بازار در ماه محرم و صفر نیز اظهار داشت: اقلام  گوشت قرمز، برنج و شکر تا هفته آینده وارد چرخه بازار می‌شود.  

حسین نژاد در این جلسه پرداخت به موقع پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان را نیز مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز  به موضوع درخواست و مطالبه واحدهای صنفی و اتحادیه لاستیک فروشان استان  خارج از دستور جلسه اشاره کرد و در خصوص عدم برخورد با این واحدها در حوزه توزیع اظهار داشت: این مساله مورد موافقت استاندار قرار نگرفت و برای تامین  کالای مورد نیاز استان که ناترازی در عرضه و تقاضا مشاهده می‌شود باید پیگیری از سمت وزارت صمت صورت بگیرد و برخورد با گران فروشی و جلوگیری از سواستفاده واحدهای صنفی نیز در دستور کارقرار خواهد گرفت.

به گفته وی لاستیک تولید داخل است و اگر ثبت سامانه جامع تجارت نشود قاچاق محصوب خواهد شد.

وی از تلاش اداره کل صمت  برای پیشگیری از ایجاد فضا برای سواستفاده مافیای لاستیک  خبر داد و ابراز امیدواری کرد: کمبودهای استان در زمینه تامین لاستیک مورد نیاز استان متناسب تقاضای عموم احصا خواهد شد.

حاجی بگلو تامین اقلام مورد نیاز برای ماه محرم و صفر را نیز از دیگر دستورات این جلسه دانست و تصریح کرد: اقلام مورد نیاز این ماه‌ها تامین می‌شود و جای نگرانی ندارد.

وی به کمبود و نیاز استان به حدود ۱۰۰ تن خمیرمایه اشاره کرد که اگر این کمبودها برطرف نشود شاهد افت کیفیت نان خواهیم بود و از این حیث به دنبال فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه گذاریم.

نوبت دهی قبوض سیمان نیز از دیگر دستورات این جلسه بود که با توجه به آنالیز قیمتی توسط اداره کل حمل و نقل در جلسه بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین