آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ساعت ۱۷:۰
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران خبر داد:

افزایش ۲ برابری شمار مبتلایان به دمانس در سایه کرونا

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران گفت: دوران همه گیری کرونا ابتلا به دمانس (زوال عقل و آلزایمر) را ۲ برابر افزایش داد و سن ابتلا به این بیماری در کشور به ۴۰ سال رسیده است.
افزایش ۲ برابری شمار مبتلایان به دمانس در سایه کرونا,

به گزارش عصر اترک به نقل از معصومه صالحی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: دوران همه گیری کرونا که با استرس ها و اضطراب های زیادی همراه بود به سیستم عصبی مغز آسیب فراوانی وارد کرد و علی رغم رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، منجر به کاهش ارتباطات اجتماعی شد و ماحصل این موارد ابتلای زودهنگام برخی از افراد به دمانس (روند تدریجی زوال عقل و شروع ابتلا به آلزایمر) شد.

وی اظهارداشت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، کرونا، یک درصد به شمار مبتلایان به دمانس افزود و اکنون بیش از ۵۰ میلیون نفر به این بیماری دچار هستند.

زوال عقل، دمانس یا خِرَدسودگی در پزشکی و روان‌پزشکی، اختلال مزمن و گاهی حاد فرایندهای روانی و زوال عصبی پیشرونده بوده که با تغییر شخصیت و موقعیت‌ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است، شایع‌ترین نوع آن، زوال عقل سالخوردگی یا بیماری آلزایمر است.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین