آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۴ - ساعت ۲۱:۳۳

ضرب الاجل استاندار برای جانمایی پروژه اصحاب‌الشهدا و واگذاری مسکن ایثارگران

استاندار خراسان شمالی گفت: تکمیل پروژه اصحاب‌الشهدا آرامستان جاوید ظرف مدت دو ماه و واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران ظرف مدت یک ماه انجام شود.
ضرب الاجل استاندار  برای جانمایی پروژه اصحاب‌الشهدا و واگذاری مسکن ایثارگران,خراسان شمالی+بجنورد+محمدرضا حسین نژاد+بنیاد شهید+اصحاب الشهدا+قاسم محمدزاده

به گزارش عصر اترک، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت راهنمایی برای در امان‌ ماندن از تهاجم فرهنگی و توطئه دشمنان است.

وی افزود: کمیته کنگره بزرگداشت شهدا در سه سطح ملی، استانی و ستاد اجرایی استان‌ها برگزار می‌شود.
حسین‌نژاد تأکید کرد: پس از احصاء اهداف سازمانی توسط کمیته‌ها، بودجه مشخصی برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی مربوطه تخصیص داده شود.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به طولانی‌شدن تکمیل پروژه اصحاب‌الشهدا،  شهرداری و فرمانداری بجنورد هر چه سریعتر نسبت به تکمیل آن اقدام کنند؛ استانداری نیز اعتبارات موردنیاز آن را تأمین خواهد کرد.
وی در ادامه گفت: تکمیل پروژه اصحاب‌الشهدا آرامستان جاوید ظرف مدت دو ماه و واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران ظرف مدت یک ماه انجام شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: در این راستا دستگاه‌های متولی منتظر نامه و یا اعتبار نباشند چرا که تمامی ما مدیون خون شهدا هستیم و باید مسئولان پای کار باشند تا این مشکل هرچه سریعتر حل شود.

استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: بنیاد شهید وظایف هر یک از دستگاه‌های مربوط به کمیته ایثار و شهادت را به‌صورت شفاف مشخص کرده است.

مصوبات جلسات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی نشدند
قاسم محمدزاده، مدیرکل بنیاد شهید و  امور ایثارگران خراسان شمالی در این نشست با گلایه از اجرا نشدن مصوبات جلسات قبل توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه پس از گذشت یک سال اظهار کرد: برای رفع این مشکلات نیازمند دستور انقلابی استاندار برای اجرای مصوبات سنوات گذشته هستیم چراکه کار در این حوزه با کندی و تعلل مواجه هستند.
وی افزود: به سرانجام رسیدن پروژه‌های گلزار شهدای استان تا پایان سال، الحاق گلزارهای خارج از محدوده شهر به خود شهرها طبق کمیسیون ماده پنج، رفع مشکل واگذاری زمین‌های مسکونی ایثارگران و خانواده شهدا، تحویل و نگهداری گلزارهای شهدای جوار بقاع متبرکه به اداره اوقاف و در سایر نقاط به شهرداری‌ها و دهیاری، اتمام ساخت قطعه اصحاب‌الشهدا امام‌زاده سیدعباس(ع) بجنورد و سایر شهرها و واگذاری قطعه اصحاب‌الشهدا در آرامستان جاوید بجنورد، از مصوباتی بود که انجام نشد.

۴ هزار و ۵۰۰ متر زمین در بجنورد آماده واگذاری به خانواده ایثارگران و شهدا آماده است
حسین حکمتی سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این نشست در پاسخ به اجرا نکردن مصوبه واگذاری زمین برای ساخت مسکن ایثارگران و خانواده شهدا، بیان داشت: در شهرستان جاجرم ۲۹ قطعه در سال ۱۳۹۹ جانمایی شد که از این تعداد  ۱۵ قطعه آماده واگذاری و ۱۴ قطعه باتوجه‌به اینکه در حریم اراضی میراثی قرار گرفته بود کسر شد.
وی در ادامه گفت: ۷۵ متر از هر قطعه زمین به‌صورت رایگان و بیشتر از آن تا ۱۰۰ متر قیمت روز آن محاسبه و پس از دریافت آن به خانواده معزز شهدا و ایثارگران واگذار می‌شود.
حکمتی تصریح کرد: در شهرهای اسفراین، جاجرم و گرمه مشکلی در واگذاری زمین به بنیاد شهید وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ۷۷ هکتار زمین در شهرک گلستان بجنورد و ۴ هزار و ۵۰۰ متر زمین دیگر برای خانواده ایثارگران و شهدا آماده واگذاری است.

هیچ‌گونه اعتباری برای تحویل و نگهداری گلزار شهدا تخصیص داده نشده است
حجت‌الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این نشست عنوان کرد: هیچ‌گونه اعتباری برای تحویل و نگهداری گلزار شهدا تخصیص داده نشده است.
وی افزود: ۶۰درصد اماکن متبرکه استان، گلزار شهدا دارند.
جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز اظهار داشت: تحویل و نگهداری از قطعه یک و دو گلزار شهدا بجنورد باتوجه‌به اینکه در محدوده امام زاده سیدعباس(ع) می‌باشد، در صورت تکلیف برای این شورای در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی افزود: جانمایی قطعه اصحاب‌الشهدا آرامستان جاوید بجنورد انجام گرفت، اما باتوجه‌به عدم تأمین اعتبار انجام این پروژه متوقف شد.

برگزاری دومین جشنواره هنری تجسمی با محوریت ایثار و شهادت در خراسان شمالی 
جواد کهنسال معاون فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران خراسان شمالی دررابطه‌با آیین‌نامه اجرایی «بند و» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرد: این آیین‌نامه توسط شورای‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تصویب و در ۳۱ تیر ۱۴۰۲ توسط دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه اقدام اول این آیین‌نامه جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در ۸ سرفصل تشریح شده است، عنوان کرد: تولیدات فرهنگی و هنری توسط صداوسیما، برگزاری یادواره و کنگره‌ها توسط سپاه و بنیاد شهید، تولید محتوا و اپلیکیشن توسط فضای مجازی دستگاه‌های مربوطه، فضاسازی شهری و بهسازی گلزار شهدا و نصب یادمان شهدا توسط دستگاه‌های مربوطه، مباحث علمی و پژوهشی توسط دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای راهیان نور، تولیدات رسانه‌ای توسط صداوسیما و برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری از جمله سرفصل‌های اجرایی این آیین‌نامه هستند.
کهنسال خاطرنشان کرد: دومین جشنواره هنری تجسمی با محوریت ایثار و شهادت در خراسان شمالی به عنوان استان معین در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اقدام دوم این آیین‌نامه تمامی دستگاه‌های اجرایی را شامل می‌شود، عنوان کرد: تجلیل از ایثارگران دستگاه‌های اجرایی خود، طرح سپاس و برگزاری گردهمایی از جمله این اقدامات است.
انتهای پیام/ی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین