آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ - ساعت ۷:۸
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی:

هزار و ۶۷۴ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی خراسان شمالی شدند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی گفت: یک هزار و ۶۷۴ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون به عضویت این صندوق درآمدند که بیشترین سهم عضویت مربوط به شهرستان شیروان و کمترین مربوط به بام و صفی آباد است.
هزار و ۶۷۴ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی خراسان شمالی شدند,خراسان شمالی+بجنورد+بیمه روستایی+محمدرضا بیدی

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، محمدرضا بیدی، مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی، اظهار کرد: ضریب پوشش بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان شمالی با ۴۲٫۲۹ درصد جایگاه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی: در مجموع ۷۵ هزار و ۶۶۳ نفر از مشمولان استان به عضویت این صندوق درآمده‌اند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌شمالی ادامه داد: شهرستان شیروان با ضریب پوشش ۶۰ درصدی بالاترین و شهرستان گرمه با ضریب پوشش ۱۸ درصدی پایینترین رتبه در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: هشت هزار و ۶۱۲ نفر در این صندوق ثبت نام اولیه شده‌اند ولی تاکنون حق بیمه خود را پرداخت نکرده‌اند که از این افراد می‌خواهیم برای استفاده از مزایای صندوق هرچه سریعتر با مراجعه به کارگزار مربوطه و تکمیل پرونده نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند.

بیدی با بیان اینکه خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار جزو آخرین رتبه‌ها در سطح کشور است گفت: در این خصوص فرهنگ سازی در بین جامعه هدف مورد تاکید است و تلاش می‌شود تا با کمک دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در این خصوص انجام شود.

چهار هزار و ۳۳۶ نفر مستمری‌بگیر صندوق

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۳۳۶ نفر مستمری بگیر صندوق، ماهانه حقوق دریافت می‌کنند که امسال میزان پرداختی ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش حقوق برای تمامی مستمری بگیرانی که حکم آنان تا قبل از سال ۱۴۰۱ صادر شده است اعمال خواهد شد و در این استان مشمول بیش از چهار هزار نفر می‌شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۴۱ نفر مستمری بازماندگان (فوت)، ۹۴۵ نفر مستمری بازنشستگی، ۵۷۲ نفر مستمری بازنشستگی پیش از موعد و ۵۸۷ نفر مستمری از کارافتادگی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت هشت ماه حق بیمه توسط دولت فرصتی مناسب برای مشمولان این صندوق است اظهار کرد: بیمه شده در این صندوق تنها حق بیمه چهار ماه از سال را پرداخت خواهد کرد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی بر مشارکت جامعه مشمول تاکید کرد و گفت: این حقی است که دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای این جامعه هدف در نظر گرفته که امیدواریم کشاورزان، روستائیان و عشایر استان به درستی از این حق برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: عضویت در این صندوق هیچ ارتباطی به شغل افراد ندارد بلکه تمام افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال ساکن در روستاها، مناطق عشایری، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و سایر مشمولان از جمله کشاورزان غیر ساکن، ۲۳۰ شغل مرتبط با کشاورزی، قالیبافان، رانندان، هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، کارگران ساختمانی (ساکن در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر)، بسیجیان فعال، افراد دارای گواهی نامه فنی و حرفه‌ای و شاغلان فصلی می‌توانند زیر چتر حمایتی این صندوق قرار گیرند.

بیدی افزود: این صندوق در چارچوب عمل به مسوولیت‌های قانونی خویش می‌کوشد به منظور بسط عدالت اجتماعی و جلوگیری از گسترش فقر، خدمات بیمه اجتماعی را به گونه‌ای گسترش دهد که منجر به افزایش کرامت انسانی و تقویت جایگاه اجتماعی جامعه هدف صندوق شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین