آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ - ساعت ۲:۲۶
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

اوقاف خراسان شمالی ۴۰ هزار وعده غذای گرم بین زائران اربعین توزیع کرد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۴۰ هزار وعده غذای گرم به ارزش ۲۰ میلیارد ریال بین زائران اربعین حسینی تاکنون توسط موکب مستقر این اداره کل در مرز مهران و کربلا توزیع شده است.
اوقاف خراسان شمالی ۴۰ هزار وعده غذای گرم بین زائران اربعین توزیع کرد,خراسان شمالی+بجنورد+توزیع غذای گرم+اوقاف+اربعین+علی‌ اکبر صفری

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، اظهار کرد: موکب بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان شمالی مستقر در مرز مهران روزانه سه هزار وعده غذای گرم به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بین زائرین کربلا توزیع می‌کند.

وی افزود: همچنین روزانه سه هزار قرص نان محلی این استان پخت و توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام صفری ادامه داد: جدای از این تاکنون ۱۵ هزار وعده شربت و ۱۰۰ هزار آب معدنی نیز در این موکب‌ها بین زائران توزیع شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از سوم شهریورماه سالجاری تا یک روز بعد از اربعین در مرز مهران مستقر و به زائران خدمات می‌دهد.

وی افزود: در این موکب ۵۰ خادم امامزادگان استان و هشت مبلغ غیربومی زائران اربعین حسینی را همراهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام صفری، برگزاری نماز جماعت، مسابقه برای کودکان و نوجوانان و برگزاری زیارت عاشورا را از دیگر برنامه‌های موکب مستقر در مرز مهران عنوان کرد.

۲۱ هزار نفر از مردم خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین حسینی امسال در سامانه «سماح» ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از ۱۹ هزار زائر استان برای شرکت در اربعین حسینی از مرزهای کشور به سمت عراق خارج شدند.

امسال ۱۲ موکب از این استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین در کشور عراق برپا شده است.

آغاز صفر اربعین از ۲۷ مردادماه آغاز و تا ۲۰ شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین