آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - ساعت ۱۷:۳۷
استاندار خراسان شمالی:

توانمندی خراسان شمالی برای استاندار کالوگا روسیه تشریح شد

استاندار خراسان شمالی گفت: در دیدار با استاندار استان کالوگا روسیه، توانمندی های اقتصادی خراسان شمالی و ظرفیت های صادراتی استان تشریح شد.
توانمندی خراسان شمالی برای استاندار کالوگا روسیه تشریح شد,

به گزارش عصراترک، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی در دیدار با همتای خود در استان کالوگای روسیه ضمن تشریح موقعیت استان خراسان شمالی، به توانمندی های صنعتی خراسان شمالی در تولید آلومینیوم، آلفا آلومینیوم، منیزیم، محصولات پتروشیمی و فولادی اشاره کرد و اظهار کرد: بخشی از محصولات استان در سال گذشته به روسیه صادر شده است. 

وی گفت: در بخش کشاورزی نیز به ظرفیت های تولیدی و صادراتی استان در گیاهان دارویی، تولید سالانه ی ۲۲ تن نگین زعفران، انواع انگور، پسته، هلو، خشکبار، گیلاس، تولید سالانه ۱۵ هزار تن کشمش و ... اشاره کرد و گفت: بخشی از این محصولات نیز در سال گذشته به روسیه صادر شده است. 

استاندار خراسان‌شمالی به وجود سدهای مهم در استان و امکان کشت گلخانه ای محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد. 

حسین نژاد افزود: خراسان‌شمالی ۲/۸ میلیون راس دام سبک و تعداد قابل توجهی دام سنگین دارد و در تولید گوشت قرمز، لبنیات، گوشت سفید و تخم مرغ ، صادر کننده است و با پرورش اسب ترکمن، امکان صادرات آن را دارد و عسل تولیدی استان از مرغوبترین عسل هاست.

حسین نژاد اظهار امیدواری کرد ۲ استان بتوانند با عقد تفاهم نامه و قراردادهایی روابط خود را در حوزه های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان ها، کشاورزی و صنعتی، صنایع دستی و تجارت و گردشگری گسترش دهند و در خواست خرید کشتی توسط بخش خصوصی را مطرح کرد که با استقبال و قول مساعدت استاندار کالوگا مواجه شد.

وی از استاندار کالوگا خواست تا مکانی را برای عرضه محصولات خراسان شمالی اختصاص دهند و متقابلا چنین مکانی در خراسان شمالی در اختیار تولید کنندگان  کالوگا قرار گیرد.

در ادامه استاندار کالوگا پیشنهادات را خوب ارزیابی کرد و اعلام کرد حتما آنها را بررسی و نتیجه را اطلاع خواهند داد و  جزئیات این مباحث در نشست روز چهارشنبه تجار نیز مورد بحث قرار  خواهد گرفت.

وی در مورد دانشگاه های کالوگا نیز اشاره کرد که از ۴۵ کشور دانشجو دارد و آمادگی برای پذیرش دانشجویان خراسان شمالی نیز وجود دارد.

استاندار کالوگا از  استقبال مردم این استان از هندوانه های با کیفیت ایرانی که در غیر فصل آن به بازار روسیه می رسد نیز نام برد.

وی حضور هیات ایرانی را مغتنم شمرد و گفت: ما می خواهیم دوستی مان را ادامه دهیم و بیشتر کنیم و اظهار امیدواری کرد این ملاقات نتیجه بخش باشد و پیشنهاد کرد بخش های خصوصی و دولتی دیدار های جداگانه ای داشته باشند و در آینده با حضور در خراسان شمالی توانمندی ها و امکانات خود را عرضه کنند.

استاندار خراسان شمالی در پایان این دیدار از استاندار و مسئولان و تجار کالوگا برای سفر به خراسان شمالی، رسما دعوت کرد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین