آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۳۰ - ساعت ۱۷:۴۵
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی:

حضور ۲۴ تولیدکننده خراسان شمالی در نمایشگاه توانمندی‌های روستایی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با اشاره به حضور یک هزار و ۲۰۰ غرفه از سراسر کشور در این نمایشگاه، گفت: از استان خراسان شمالی تعداد ۲۴ نفر از کار آفرینان و تولیدکنندگان با دو سیاه‌چادر عشایری با هدف معرفی و شناساندن محصولات روستاییان و جامعه عشایری خراسان شمالی به سایر استان‌های کشور اعم از صنایع دستی، صنایع غذایی و تبدیلی، گیاهان دارویی، فرش و گلیم، سیاه چادرهای عشایری و سایر فرآورده‌های کشاورزی حضور پررنگ داشتند.  
حضور ۲۴ تولیدکننده خراسان شمالی در نمایشگاه توانمندی‌های روستایی ,خراسان شمالی+بجنورد+امین کلاته+نمایشگاه توانمندی‌های روستایی +روستا آباد

به گزارش عصراترک به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، امین کلاته مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی، اظهارداشت: پنجمین نمایشگاه عرضهٔ توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستایی و عشایری کشور تحت عنوان روستا آباد از ۱۲ الی ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ در مصلی تهران برگزار شد که با استقبال پرشور و بی‌نظیر اقشار مختلف مردم استان تهران و بازاریابان مواجه شد.  

وی با اشاره به حضور یک هزار و ۲۰۰ غرفه از سراسر کشور در این نمایشگاه، افزود: از استان خراسان شمالی تعداد ۲۴ نفر از کار آفرینان و تولیدکنندگان با دو سیاه‌چادر عشایری با هدف معرفی و شناساندن محصولات روستاییان و جامعه عشایری خراسان شمالی به سایر استان‌های کشور اعم از صنایع دستی، صنایع غذایی و تبدیلی، گیاهان دارویی، فرش و گلیم، سیاه چادرهای عشایری و سایر فرآورده‌های کشاورزی حضور پررنگ داشتند.  

کلاته خاطر نشان کرد: صاحبان واحدهای اقتصادی روستایی و عشایری در این نمایشگاه بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان فروش داشتند. 

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها نقش بسیار خوبی در معرفی و فروش محصولات تولیدی و صنایع دستی استان خواهد داشت و این یک حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: مقرر شد تا در اسفند ماه این نمایشگاه تحت عنوان روستا آباد در استان‌ها به صورت غیرمتمرکز برگزار شود.  

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: برخی از دستگاه‌های استان مانند اداره کل عشایر، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، پست بانک، جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت از تولیدکنندگان روستایی و عشایری حمایت کردند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین