آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۱۴ - ساعت ۱۶:۵۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به روستاییان استان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در راستای توسعه اشتغال روستایی و عشایری و مهاجرت معکوس، امسال مبلغ ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت جهت اشتغال روستاییان و عشایر خراسان شمالی پرداخت شد.
۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به روستاییان استان پرداخت شد,خراسان شمالی+بجنورد+مهدی اسلام خواه+تسهیلات اشتغال

به گزارش عصراترک به نقل از تسنیم، مهدی اسلام‌خواه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، به سیاست‌های این وزارت اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های وزارت متبوع در توسعه اشتغال روستایی و عشایری و مهاجرت معکوس از شهر به روستا طی امسال مبلغ ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت جهت اشتغال روستاییان و عشایر خراسان شمالی پرداخت شده است. 

وی افزود: بخش روستایی در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت و خدمات توانسته، سهم بالایی در ایجاد اشتغال داشته است که این موضوع موجب توسعه اقتصادی استان با سرعت بیشتری به پیش رود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، حمایت‌های دولت سیزدهم را در جهت اشتغال روستایی قابل تقدیر دانست و گفت: با وجود حمایت‌های دولت از اشتغال روستایی و مناطق کم‌برخوردار امروزه ایجاد اشتغال‌های پایدار در این بخش‌ها و افزایش فعالیت‌های اقتصادی و توسعه کسب‌وکار در روستاها به خوبی اتفاق می‌افتد. 

اسلام‌خواه، ظرفیت‌های خراسان شمالی در بخش‌های مختلف اقتصادی را تشریح کرد و افزود: ایجاد اشتغال هنوز هم نیازمند تسهیلات ارزان‌قیمت برای روستاییان و عشایر است که در صورت رفع موانع در حوزه اعطای تسهیلات بانکی به روستائیان، می‌توانیم شاهد جهش تولید در روستاها باشیم. 

وی اشتغال خانگی یا کسب و کار در منزل را موجب حذف بسیاری از هزینه‌ها و رشد درآمد خانوارها عنوان کرد و اظهار داشت: کسب‌وکار در منزل و مشارکت‌پذیری اعضای خانواده به عنوان نهادی اجتماعی سبب عهده‌داری نقش‌‏‌ها و کارکردهای ویژه‌ای از سوی والدین و فرزندان شده است و با استقبال چشمگیری در سطح استان موجب رشد چهار برابری مجوزهای این گونه بنگاه‌های اقتصادی شده است. 

او در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد پنج هزار و ۶۰۸ مجوز کسب‌وکار خانگی در استان خراسان شمالی صادرشده است، افزود: در راستای حمایت از کسب‌وکارهای مزبور از ابتدای سال جاری بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۴۳ طرح اشتغال خانگی پرداخت شده، که این موضوع اشتغال ۳۸۴ نفر را فراهم نموده است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین