آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ - ساعت ۱۷:۳۲
فرماندار شهرستان شیروان خبر داد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۲ پروژه در دهه فجر شیروان

فرماندار شهرستان شیروان گفت: در طول دهه فجر در این شهرستان ۱۳۲ پروژه قابل افتتاح و ۱۰ پروژه کلنگ‌زنی ، مجموعا با اعتباری بالغ بر ۱ هزار و ۸۰۲ میلیارد تومان اجراء خواهد شد.
افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۲ پروژه در دهه فجر شیروان ,

به گزارش عصراترک، دولت اسماعیل‌زاده، فرماندار شهرستان شیروان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان شیروان با اعلام این خبر اظهار داشت: در طول ۴۵ ساله انقلاب اسلامی در باب مسائل زیرساختی، عمرانی و اقتصادی اقدامات خوبی صورت گرفته و شیروان نیز از آن بی‌نصیب نبوده است.

اسماعیل‌زاده افزود: در حال حاضر در شیروان هیچ روستا و آبادی‌ای بدون برق، مخابرات و گاز نیست و آنتن‌دهی همراه‌ اول، ایرانسل و ... در آستانه ۱۰۰ درصد شدن است.

ولی تاکید کرد: در بخش قوشخانه شهرستان شیروان به جزء ۳ یا ۴ روستا که آب ندارند، مابقی روستاها از آب پایدار سرانی بهره‌مند می‌باشند.

رئیس شورای تامین شهرستان شیروان یادآور شد: در اطراف شهر شیروان ۱۰ حلقه چاه حفر شد که ۸ چاه آن وارد مدار و بهره‌برداری شده‌اند.

فرماندار شهرستان شیروان گفت: در دهستان جیرستان دچار مشکل آب هستیم که چند روستای پشت سد بارزو مثل قلعه‌حسن و بوانلو دچار مشکل آب هستند که ۲ چاه برای قلعه‌حسن و جیرستان و ۱ چاه برای بوانلو پیش بینی شده است.

وی با اشاره به این‌که در دهه فجر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افتتاحیه و کلنگ زنی داریم، اظهار کرد: اداره آبفا با ۸۸۷ میلیارد تومان بیشترین سهم را در افتتاحیه‌های شهرستان داراست و پس از آن مربوط به پروژه‌های شهرداری با اعتبار ۵۶۳ میلیارد تومان می باشد.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان با بیان این‌که سال گذشته حجم اعتبارات دهه فجر ۶۰۰ میلیارد  تومان بود، افزود: ۱ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان از اعتبار دهه فجر امسال مربوط به افتتاح ۱۳۲ پروژه و ۴۱۷ میلیارد تومان آن مربوط به کلنگ‌زنی است.

دولت اسماعیل‌زاده با بیان این‌که ۳۷ درصد از اعتبارات شهرستان شیروان در سال جاری  تخصیص یافته است، گذری بر انتخابات پیش‌رو زد و خاطرنشان کرد: براساس قانون جدید انتخابات کلیه قوانین سابق حذف شد و قوانین جدید جاری شد که زمان بررسی صلاحیت‌ها در این قانون را طولانی کردند.

وی ادامه داد: از ۴۵ نفری که ثبت‌نام خود را قطعی کردند، ۲۷ نفر در هیأت اجرایی تأئید شدند، ۱۲ نفر عدم احراز، ۵ نفر رد صلاحیت شدند و ۱ نفر انصراف داد.

فرماندار شهرستان شیروان گفت: در هیأت نظارت استان و شورای نگهبان ۱۴ نفر از کاندیداها تأئید، ۲۳ نفر عدم تأئید، ۲ نفر عدم احراز صلاحیت، ۲ نفر عدم اعتراض و ۳ نفر دیگر نیز پرونده آن‌ها ناقص بود.

وی ادامه داد: از ۱۴ کاندیدای تایید شده، ۱ نفر پس از درخواست به تهران منتقل شد، ۳ نفر از اعتراض‌کنندگان هم تأئید شدند بنابراین تا این لحظه مجموع کاندیدای تأئید شده ۱۶ نفر است.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: ۳ نفر نیز درخواست انتقال به حوزه انتخابیه شیروان را داشتند که با  ۱ نفر آن‌ها موافقت نشد.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان شیروان یادآور شد: در دوره قبل ۱۴۰ صندوق رأی در شهرستان وجود داشت لذا در دوره جدید با ۱۱ درصد افزایش ، ۱۵۷ شعبه اخد رأی (۹۴ شعبه ثابت و ۶۳ شعبه سیار) تعبیه شده است.

وی افزود: ۸۵ صندوق رای شهری و ۷۲ صندوق روستایی است و از ۲۵ فرایند انتخابات، ۲۴ مورد آن در شهرستان شیروان الکترونیکی است. مردم می‌توانند با شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهی‌نامه و کارت پایان خدمت در هر شعبه  رأی بدهند.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: در هر شعبه ۲ صندوق اخذ رأی برای مجلس خبرگان رهبری و نماینده مجلس شورای اسلامی و هر شعبه ۱۵ نیروی آموزش دیده وجود دارد.

انتهای پیام/حق‌بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین