آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ - ساعت ۶:۲۴
نماینده بنیاد برکت در خراسان‌شمالی :

بنیاد برکت اجرای ۲ هزار و ۸۰۰ طرح اشتغالزا را در خراسان‌شمالی هدف‌گذاری کرد

نماینده بنیاد برکت در خراسان‌شمالی گفت: این نهاد در سالجاری اجرای ۲ هزار و ۸۰۰ طرح اشتغالزایی را در استان با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هدف‌گذاری کرده است.
بنیاد برکت اجرای ۲ هزار و ۸۰۰ طرح اشتغالزا را در خراسان‌شمالی هدف‌گذاری کرد,خراسان شمالی+بجنورد+جواد عبدی+بنیاد برکت+طرح اشتغالزا

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، جواد عبدی اظهار کرد: بنیاد برکت پارسال نیز با پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از هزار و ۶۰۰ طرح اشتغالزایی روستایی در استان حمایت کرد.

به گفته وی؛ این میزان تسهیلات در ۱۲۱ روستای خراسان شمالی در راستای اشتغالزایی مناطق کمتر برخوردار پرداخت شده است.

نماینده بنیاد برکت در خراسان شمالی یادآور شد: این تسهیلات به افراد توانمند روستایی که میزان آن بستگی به نوع اشتغال دارد با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله اعطا می شود.

عبدی با بیان اینکه بنیاد برکت براساس یک الگوی هدفمند اشتغالزایی حرکت می کند، گفت: حمایت های این نهاد تنها محدود به پرداخت تسهیلات نیست بلکه افراد متقاضی با مشارکت شبکه های تسهیلگر از دوره های آموزشی بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: همچنین شبکه های تسهیلگر نقاط ضعف و ظرفیت های هر منطقه را شناسایی می کنند و براساس آن حمایت های لازم انجام می شود.

اجرای طرح فراز در ۸۳ هکتار

وی با بیان اینکه تمرکز بنیاد برکت در سالجاری بر حمایت از کشاورزی و فرآوری محصولات است، گفت: این نهاد سال گذشته با پرداخت ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به باغداران، طرح فراز (داربستی کردن) را در ۸۳ هکتار از باغ های انگور بجنورد اجرایی کرد.

نماینده بنیاد برکت در خراسان شمالی افزود: وجود شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسب، استان خراسان شمالی را به یکی از قطب های مهم تولید انگور در کشور تبدیل کرده است که بنیاد برکت نیز با هدف افزایش کیفی و کمی این محصول و کسب درآمد بیشتر روستاییان اقدام به اجرای طرح فراز با حمایت از باغداران کرده است.

عبدی با بیان اینکه طرح فراز انگور از راهکارهای بهینه‌سازی تولید انگور است، گفت: با توجه به اینکه خراسان شمالی جزو استان های درگیر خشکسالی و با محدودیت منابع آبی مواجه است، لزوم ارتقای بهره‌وری و افزایش کارایی مصرف آب با شیوه های نوین همانند طرح فراز انگور از ضرورت های باغداری در استان است.

سالانه ۱۸۵ هزار تن انگور در سطح ۱۸ هزار و ۵۲۰ هکتار استان تولید می شود که سهم آن در سبد اقتصاد کشاورزی این خطه ۱۳ درصد است.

بنیاد برکت بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎیت ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شده است و در زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آبرسانی، مخابراتی، فرهنگی، آبخیزداری و دامپروری فعالیت می کند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین