آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ساعت ۲۱:۲۹
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی:

کیفیت ۵۶نوع کالا توسط کارشناسان استاندارد خراسان شمالی سنجیده شد

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: طرح سنجش شاخص کیفیت ۵۶ قلم کالا توسط کارشناسان اداره کل استاندارد خراسان شمالی به اتمام رسید.
کیفیت ۵۶نوع کالا توسط کارشناسان استاندارد خراسان شمالی سنجیده شد,خراسان شمالی+بجنورد+سنجش شاخص کیفیت+استاندارد+فهیمه مهمان نواز

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، فهیمه مهمان‌نواز با اعلام این خبر اظهارکرد: طرح سنجش نرخ رشد کیفیت کالا از طریق پرسشگری از عموم مردم از کالاهای خریداری شده در مرکز استان از ۵ تیرماه آغاز و در مدت ۲۰ روز کاری با مراجعه کارشناسان این اداره کل به محل سکونت خانوارها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عرضه کالا ضمن پرسش از کیفیت کالای خریداری شده طی چند ماه اخیر، اطلاعات جمع آوری شده به صورت برخط به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال شده است.


وی در ادامه بیان داشت: طرح سنجش شاخص کیفیت با هدف افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه، ارتقای درک عمومی از کیفیت کالاها و نیز اطمینان از کیفیت کالاهای تولید داخل انجام می‌شود.


مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: دامنه پوشش این طرح ۵۶ قلم کالای پرکاربرد با مصرف عمومی شامل ۵۰ قلم کالای مشمول استاندارد اجباری و ۶ قلم کالای مشمول استاندارد تشویقی است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی به مراجع ذیربط و جامعه از تکالیف و وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران است.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین