آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۲ - ساعت ۲۱:۴۸
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

حمایت از بخش خصوصی نقش مهمی در مهار تورم دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: یک راهکار و رویکرد مهم برای مهار تورم و رشد تولید میدان دادن بیش از پیش به بخش خصوصی است.
حمایت از بخش خصوصی نقش مهمی در مهار تورم دارد,خراسان شمالی+بجنورد+حسین حاجی بگلو+صمت+شعار سال+

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، حسین حاجی بگلو با اشاره به شعار سال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد: تورم و فشار اقتصادی در خراسان شمالی نسبت به کشور بیشتر است، این امر دلایل متعددی دارد و یکی از علت های آن، نبود واحدهای تولیدی بزرگ در استان است.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی استانی نوپا است و بواسطه دریافت خدمات کالایی از کلان شهرهای کشور دچار افزایش قیمت به علت هزینه های حمل و نقل می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: نگاه حمایتی دولت به بخش بازرگانی داخلی با تامین زیرساخت مناسب گذرگاهی در سراسر استان و مناطق مرزی می تواند جذابیت ورود بازرگانان کشورهای همسایه در تامین کالا با قیمت مناسب شود این مهم سبب می شود تا رقابت در سطح بالا انجام و قیمت ها کاهش و منتج به کاهش تورم شود.

وی؛ ایجاد و صرف هزینه در راهسازی و خروج استان و شهرستان ها از بن بست، افزایش جذابیت صنعت گردشگری، نگاه ویژه به مناطق محروم و سراسر استان و برنامه ریزی مناسب در توزیع کالاهای تنظیم بازاری، ایجاد شرکت تعاونی های دولتی به منظور جلوگیری از هر گونه انحراف و نارضایتی مردمی از مواردی دانست که در مهار تورم استانی نقش موثری ایفا می کند.

حاجی بیگلو ادامه داد: برای جذب سرمایه گذار در استان نیاز است تا دستگاه‌های موثر در امر سرمایه گذاری، همکاری داشته باشند.

وی یادآور شد: بدرفتاری دستگاه های اجرایی سبب فرار سرمایه گذار واقعی می شود، دستگاه هایی از قبیل محیط زیست، شرکت آب منطقه ای، راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آبخیزداری از ادارات موثر در این زمینه هستند.

حاجی بگلو اظهار کرد: در این راستا برنامه ریزی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی برای رشد تولید و حفظ وضعیت موجود تلاش دارد تا اشتغال و سرمایه گذاری رونق داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: در این باره معرفی طرح های نیمه تمام و ایجادی دارای اهلیت سرمایه گذاری به بانک های عامل در دستور کار است تا بتوان شاهد رشد تولید و اشتغال بود.

حاجی بگلو خاطرنشان کرد: استان منابع غنی معدنی دارد که دارای ارزش اقتصادی بسزایی است، در این باره تلاش داریم تا نسبت به صدور مجوز در خصوص فرآوری منابع معدنی، پایش و سرمایه گذاری و اشتغال اقدام شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: فرآوری مواد معدنی و ساخت واحد های تولیدی، تکمیل حلقه های پیشین و پسین در صنایع معدنی و فلزی سبب جلوگیری از خام فروشی و خروج سرمایه از استان و افزایش گردش نقدینگی خواهد شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است. در این استان حدود ۴۰۰ واحد تولیدی وجود دارد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی سپهرآیین، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال سپهرآیین درج شود.
 

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین